Alla inlägg under november 2011

Av Therese - 22 november 2011 19:34

De senaste veckorna har varit otroligt lyckliga men har även inneburit enorm sorg. 

Livet kan verkligen vara orättvist och elakt. Mina tankar vandrar ofta dit och tåras så fort tanken snuddar vid ämnet. En dag hoppas jag att sorgen kan lämnas bakom även det alltid kommer att vara en del av livet och mina nästa tårar är av glädje.


Man vill så gärna hjälpa fast jag vet att det inte går.. sorgen måste långsamt få torka ut tills minnet av det endast smärtar och inte förgör. Allt man kan göra är att visa att man bryr sig och hoppas på att det lindrar lite..



Mats är i Göteborg på utbildning och kommer igen på torsdagkväll. Mamma har varit här hela dagen och har nu åkt hem.

Får se vad man roar sig med tills på torsdag.


Nu på lördag blir det att byta bänkskivor i köket.. det kommer att bli kanon.. ska även ta en tur till stan och handla lite julklappar. Det är ju inte många veckor kvar till jul.


Puss.






Av Therese - 8 november 2011 09:19

Just nu har lilleman ätit och leker förnöjt så mamma mu har satt sig i soffan några minuter för att leende följa sin sons bus! koppen kaffe vilar varm i mina händer. Idag blir det mammmys med mina fina tre mammor. kaffe och macka skall det bjudas på. Mumma!

Har ju sedan två veckor börjat med nutrilette shakes för att få till formen på kroppen då jag är utled på att aldrig riktigt känna min fin i kläderna jag har på mig. Och jag vet att jag inte är tjock men jag är definitivt lite mullig och känner mig som sagt inte nöjd. Det funkar bra.. fuskar lite.. vikten har väl inte rasat alls men lite har jag tappat och framför allt så ser jag att jag minskar i omfång och det är egentligen huvudsaken.


Nu på lördag lämnar vi bort Rasmus till min svägerska och åker till Sundsvall för en natt med min make och hans jobb. Vi checkar in på Sundsvall city och sedan på kvällen blir det Södra Berget och Smokie för hela slanten. På söndag blir det Mats som får engagera sig mot sin vilja då bussen åker vidare till IKEA!! Vi ska investera i bänkskivor till köket.. det behövs!


Nu ska jag koka potatis till Mats som snart kommer hem på lunch och sen ska jag in i duschen, gå ut med hunden och gå till Linn och de andra mammorna!


Puss!

Av Therese - 7 november 2011 13:31

Som vanligt är jag värdelös på att uppdatera. Eller om sanningen ska fram så har jag inte riktigt tid eller prio att sitta så många minuter framför datorn.


Rasmus har nu fyllt 1 år.. mammas stora kille! Han går och har börjat försöka orda lite. aaaaammmmbaaa kläckte han ur sig för inte så länge sedan.. konstigt att lampa ofta är ett av de första orden!


Jag har sökt nytt jobb som jag skulle hört av förra veckan och inget svar än.. jag tror vi var fyra kvar. Jag vill ju börja arbeta så Mats får vara pappaledig! Måste dock ringa tror jag.


Har ett grymt sushi behov just nu...


Mer uppdatering kommer.. har en liten som pockar på min uppmärksamhet och han låter sig ej ignoreras!


Puss!

Ovido - Quiz & Flashcards