Alla inlägg under september 2009

Av Therese - 28 september 2009 14:48

Oj!! Jag inser nu att jag inte skrivit några rader på en hel vecka... trots det till min stora glädje så ser jag några trogna som är inne och tittar ifall jag skrivit nåt ord... tack för det.


Jag har haft en trevlig vecka men saknat min bättre hälft förstås.. nu är han hemma igen!


Onsdag spenderades med min andra favoritpojke.. min väns fina son Simon. Söta, fina, mysiga... mmm jag insöp doften av bäbis hela dagen medan Tessan fick lite tid att pyssla med annat.

Jag kom med en virknål då Tessan ska virak filtar och dylikt att värma Simon med.. och självklart behövdes ju tanten... jag... som kunnat sånt sedan jag var liten. Sticklning och virkning kommer inta jag att kasta bort i alla fall. Det är en konst som många i min ålder inta kan.. så jag försöker hålla liv i det.


Torsdagen var jag med min svägga och såg på en hm.. annorlunda men rätt rolig film... The boat that rocked.

Rätt kul, men som sagt lite märklig. Vi drack te och mös i soffan med deras två busmysiga katter.

Härligt att spendera lite tid med henne igen.. det var tyvärr längesen.


Fredag så var det dags för bäbisbesök igen då Tessan ringde och ville äta lunch så jag tog mitt pick och pack och åkte till den lokala restaurangen för att inhandla lite mat till oss...

mmm mums.. den var borta fort kan jag lova.

Sn surrade vi ett tag innan T blev hemskt sugen på det lokala fiket och iväg for jag igen för att handla lite sötsaker till kaffet som T då fixade. Inte är det lätt alla gånger att ha smått då man "bara" ska iväg en snabbis.

Gott kaffe och goooda bakelser senare hade jag en pojke i min famn och riktigt däste och log lyckligt då han jollrade lite för sig själv.

Åkte hem vid middagstid... lagade lite mat  och inväntade Mats som kom hem vid sju.. Då böev det mys i soffan till läggdags.


På lördag åkte vi till syrrans karl som fyllt år för en god middag. Kycklinggryta med ris och alla möjliga sorters kakor och tårtor till efterrätt.

Efter kalaset åkte jag vidare till min kompis Peder för en trevlig kväll men utgång.

Meeen klantig som jag är så stukade jag foten ännu en gång på väg till krogen.. hm hm... aj aj.. fast jag hade ju då två riddare i nöden..Peder och Magnus..

De band om min fot och så var vi på väg igen.

I slutändan en riktigt trevlig kväll som slutade lagom tid till bussen skulle gå. Där träffade jag en annan vän och trötta, lite glada och smått berusade åkte vi hem.


Söndag blev en soffdag då foten svullit upp mer än vad jag trott. Dock bara mjukskador så ordinationen blev att vila. Mats åkte på match utanför Skellefteå och jag stickade.. hihi.. lugn söndag.


Nu idag har vi plockat alla äpplen occh Mats står i köket och kokar äppelsaft.. han är en riktig pärla där då han vill..


Och nu ska jag gå och titta hur det går..


Puss!!

Av Therese - 21 september 2009 23:53

så nu har man några dagar för sig själv... för hur mycket jag än saknar Mats å det gör jag så är det alltid en bra tid att fundera lite på egen hand utan karl... haha.

Sen som sagt så hinner jag ta itu med andra bestyr som inte görs då Matsen är hemma för då vill man hellre krypa upp i soffan och se på film eller dricka te och mysa.


Nu ikväll har jag blivit bjuden på mat hos min syster och ätit goda bakelser till efterrätt och för att inte tala om alla koppar kaffe jag druckit ikväll... jag hoppas jag lyckas somna.. hihi..


Sen for jag förbi en sväng hos Peder och tittade på Roast på Berns... helt galet kul faktiskt. Jag är lite kär i Robert Gustavsson också. Han är ju så rolig.


Och nu har jag varit ue med Linken och tänker snart krypa till kojs.. tyvärr i en alldeles för stor säng.. saknas nån där ju!


Gonattpussen!! Tess

Av Therese - 18 september 2009 15:50

Foten blir bättre och bättre men den kommer inte att hela innan imorrn så det blir inga härliga höga klackar som jag tänkte mig utan jag får ta mina icke existerade klackade skor.. hihi... hm..

Därimot har jag fått min nya topp som i alla fall åker på imorrn med en pennkjol tror jag.. Vad kvinnlig jag kommer att känna mig i kjol och nåt som framhäver klyftan...hihi!!


Snälla D å M skulle hämta mig då jag inte kan gå ordentligt..sött.. tack!!


Min kära sambo ligger i feber just nu så jag hoppas att jag inte drar på mig nåt sånt till imorrn.. men jag brukar inte ha så lätt för att få feber.


Nä ska fortsätta tvätta lite som jag ska ha med mig imorgon..


Puusss!!

Av Therese - 17 september 2009 11:51

Efter gårdagens olycka så var jag orolig att det skulle bli sex veckor i gips men efter en "god" natts sömn kan jag nu konstatera att jag hjälpligt kan stödja på foten så det  blev bara en stukning då.. skönt!

Men det blir nog inga klackar på lördag i alla fall... då blir dte väl på med bandage igen... haha..


Har blivit erbjuden att sjunga på ett dop nu i november.. det blir nog spännande.. blir nog att damma av stäbanden igen och öva..blir nog nåmting av Sonja Alden.


Nä nu ska halta Lotta försöka gå ut med hunden.. det blir en hemskt kort promenad för mitt lilla yrväder...


Hoppas ni andra har en härligt solig dag!


Puss!!

Av Therese - 16 september 2009 14:49

...mitt dumma nöt...

VARFÖR lyssnar man inte till sin intuition och då man ser dåliga omen...

Så här ser jag ut nu...










Efter en mysig lunch med Marielle gumman så kom jag hem och tänkte att jag skulle vara duktig...

Jag ska klippa gräsmattan tänkte jag... så...

Omen nr 1. Hittar inte mina stövlar... äh jag tar gympaskor... dumt val.

Omen nr 2. Det börjar regna då jag tar ut gräsklipparen men tänker äh jag hinner i alla fall klippa framsidan.

Omen nr 3. hinner klippa en halv minut så tar bensinen slut och jag letar väl och länge innan jag hittar en till dunk.. varför gav jag inte upp då...


...för då när jag hällt bensin i tanken och drar igång den så slinter jag... ajajajaj... min inte så hela fot får hela min vikt på den och kraaaas!! hörs ljudligt i min vrist...

Jag har stukat den förut men hjälpligt kunnat stödja mig på den meen inte denna gång.

Hoppar på en fot in till hallen och faller ihop där då yrseln tar över.. vaknar sekunden efter att en hund slickar på mig.

Föröker att vicka på tårna.. det funkar i alla fall.. skönt då är inte foten bruten ialla fall.

Hittar lindor och här sitter jag nu...


och jag som är bjuden till kalas på lörda... blir nog inga klackar då...


..Mats kom nyss hem och konstaterade att den kan ev vara bruten.. hoppas inte..


BUHU!!  Tess

Av Therese - 15 september 2009 20:24

Fy farao vad jag är trött i benen nu.. har nyss kommit hem från ytterligare en löprunda och till min stora glädje drog jag på mig ett par jeans idag som redan börjat sitta löst... hihi.. säger bara beach 2010 här kommer jag... förhoppningsvis..


Morgonen började sent då både jag och Matsen var utan jobb. Vi låg å drog oss i sängen till halv tio och steg sen upp och njöt av en god frukost.

Sedan åkte vi in till Ica Maxi och storhandlade då det har börjat blåsa ökenbuskar i skafferiet och eka i kylskåpet... Det var som dags!

Väl på maxi hittade vi en underbar leksakl till våra vänner som fått barn för inte så länge sen som vi genast åkte dit med. Till vårt stora förtret var dom inte hemma så besöket slutade vid dörren...Men ett tag senare ringde de upp och vi tog bilen dit och jag fick snusa på en av världens sötaste ungar!


När jag kom hem åkte löparskorna på... och här sitter jag nu!

Svettig men nöjd... och nu ska jag in i duschen..


Puss!!


Av Therese - 13 september 2009 15:33

I Onsdagkväll åkte jag hem till min kära mor för att mysa.. härligt. Tyvärr var vi båda så trötta så redan halv elva kröp vi til kojs inför den stora bakdagen!


RRIIING!!!

ooh.. jag öppnar ögonen och alarmet på klockan går av vid 07.30 låt mig påpeka att jag verkligen inte är någon morgonmänniska!

Upp å hoppa säger min kära mor.. jag har gjort frukost!

Mammor är rätt bra att ha när man är morgontrött.

Efter en stadig frukost så bar det av till Vindeln för att införskaffa allt som behövdes till ett rejält mjukkaksbak!

Sedan vidare till Botsmark och till mina förföräldrars bagarstuga!

Vi bakade så mjölet yrde från tidig morgon fram till kl 17 då vi bestämde oss för att göra pizza på hällen.. rätt trötta och mjöliga men glada!

Jag och min lillasyster hade då för övrigt fått höra hur oduktiga vi var på att baka bröd.. haha.. mamsen har ju lärt  sig det sedan barnsben och så här i äldre dar så önskade jag också att vi fått baka mer när vi var små... men då tog smådjävlarna över i mig och Elin och vi kavlade och rallade och svischade in allt i en himla fart med en stolt mamma som tittade på och tyckte säkert att det var den extra puffen i rumpan som gjorde att vi plötsligt blivit så duktiga.

Små kvinnor på dryga 60 år går inte av för hackor då jag och min syster var mer trött än mamma... haha rätt skämmigt faktiskt!Men två stora påsar mjukkakor och två stora kassar tunnbröd senare var vi rätt nöjda och åt en rejäl slice av den goda pizzan vi gjort!! Det tyckte vi att vi förtjänade...


Här är lite bilder jag hann ta mellan mjölmolnen!





















Morfar å mormors bagarstuga!









                                      Lillasyster å hennes Johan stöper deg!



Jag å mamsen kavlar!



ÅÅ... svosch in i ugn..
















Självklart blir man hungrig av allt bakande.


















hiihi.. en mindre fin kaka.




































Mums.. det var en riktig kvalitetsdag med mina närmaste och vi pratar redan om nästa gång vi ska ta oss en tur!!


Puss // Tess



Av Therese - 8 september 2009 18:01

..att ta på sig löparskorna och bege sig ut i kogen för en svettig men samtidigt härlig löptur.

Jag får rensa hjärnan så bra när jag är i skogen..Allt som hörs är mina andetag, skogens viskningar och de kvistar som knäcks under mina skor.


I morgon lämnar jag min sambo för en natt. Ska nämligen till min mor och stanna hos henne till på torsdag då vi åker vidare till mormor och morfars bagarstuga för en heldag med bakning. Nu ska frysen fyllas med tunnbröd och mjukkakor. Till middag blir det pizza på hällen... mums!

Skönt att få känna sig liten igen utan vare sig syskon eller sambo.. hihi.. alltid lika mysigt att krypa upp i soffan med mamsen och lösa korsord eller bara prata.. mamma tar oftast fram mina bästa sidor och mamma som hon är behöver jag aldrig berätta allt om det är nåt tråkigt som har hänt... mammor vet och förstår nästan alltid utan att man öppnat munnen.. Undrar om man blir så själv??


I helgen ska vi bara mysa med våra vänner David och Maria... äta gott och sen mysa hos dom med spel och goda skratt!!


Nä nu e det dags... på med löpaskorna!!


// Tess

Ovido - Quiz & Flashcards