Alla inlägg under november 2010

Av Therese - 30 november 2010 11:13

Igår var jag på en mysig liten för jul med min svägerska och svärmor.

Glögg, tomtegröt och skinka stod bland annat på menyn. Gott!

Efter maten showades det med damklubben och vi fick senare en liten julklapp så summa sumarum väldigt trevligt.


Då testade jag ju att lämna lilkillen hemma med storkillen och pumpade ut för mats att ge för att själv ha en "egen" kväll utan amning. Gick jättebra men hälften av mjölken hamnade utanför på lilltröjan.. flaska är inte riktigt hans grej..

Men allt gick jättebra och jag funderar på att göra detta ev. nån fler gång.


I natt har Rasmus inte varit lika populär då han inte sovit ordentligt på hela natten så när jag vaknade i morse var jag väldans trött och inte nog med det så hade jag fruktansvärt ont i halsen. allt som har gått ner hittills är te.


Ångesten beror på att jag har börjat packa bort alla fina kläder i storlek 50 då han vuxit ur dom.. buhu.. så här liten blir han aldrig igen. Men det är så roligt att se honom växa.


Puss!

Av Therese - 19 november 2010 16:02

Å så skönt med helg va??

Nog för att jag aldrig riktigt är ledig nu för tiden men det är världens bästa jobb! Ikväll vankas älgentrecote och klyftpotatis och senare lite snarra samt idol så klart.

inatt sov lilleman från halv ett till halv fem så mamsingen fick sig en riktig lur hon också.


Mats ska jaga imorrn bitti och sen blir det kalas för hela slanten. Min syster och hennes barn fyller år så först ska dom firas på dagen sen blir det tillbaka hem för att fira Mats bror på kvällen.


Rasmus har nu hunnit bli hela 23 dagar och tiden rusar iväg. Nu snart väntar vi på första leendet. Jag har börjat packa bort storlek 50 då han redan har vuxit ur dom. Buhu.. det är med vemod dom åker ner i en kartong för att senare tas upp igen av oss eller släkt.


Nu ska jag gå och hjälpa min underbara sambo med maten.. Ha en härlig helg!


puss!


Av Therese - 11 november 2010 22:38

Hurra för napp?!

Jag trodde ju det men det visade sig vara en temporär lösning. Dock slipper jag agera napp nu själv så lite kan jag ju säga att det hjälpt.

Han verkar ha ett rejält sugbehov så napp är ju behövligt ibland.

Rasmus har nu hunnit bli 16 dagar och jag tycker tiden går fort.

Nätterna är det enda som hakar sig lite långsamt fram då vi har en lite bökig nattpojke. Nu testar vi minifom och ser om det är magen som ställer till problem nattetid.

Ikväll har vi haft David och Marielle på lite fika och en visning av lillgrabben. Mysigt!!


Vi hoppas på en lugnare natt ikväll istället då vi får finbesök från Tessan och Simon och lilla skrutt i magen imorrn.


Natti..


Puss!

Av Therese - 9 november 2010 18:40

Vår lilla grabb har en vakenperiod mellan 00.00-03.00 som har varit rätt tröttsam för både jag och Mats.

Men igår natt testade vi att ge honom napp strax efter amning.

Hör och häpna när jag ammat honom vid halv ett och han somnar med nappen i mun. Jag vaknar ett tag senare av tystnaden och somnar om. När han senare vaknar hinner jag tänka; snälla låt klockan åtminstone vara kring två. Till min stora förvåning står klockan på 04.37

Ett mirakel!

Jag ammar honom igen och min snälla underbara son sover sedan till halv åtta!

Lycklig och inte trött vaknar jag till en ny dag!

Nappen är här för att stanna...


Puss!

Ovido - Quiz & Flashcards