Alla inlägg under augusti 2009

Av Therese - 31 augusti 2009 17:33

Happ...

Då var man gräsänka då... Vad ska man göra nu i 4 dar till..??

Jag hittar nog på nåt!


Idag har det varit spring här ändå sen 07.30 på morgon å jag somnade hemskt sent inatt så jag känner mig rätt så trött redan nu..

men nu sitter varmluftspumpen på plats och skorstenen är fixad, sotaren är ringd och nu fattas bara att sätta in insatskaminen... tänk vad varmt å mysigt vi ska ha det under mörka ruggiga höstkvällar.. hihi..


Nä nu ska jag fixa mat för jag har smällt i mig massa macadamianötter... å det duger ju inte!!


Puss!!

Av Therese - 30 augusti 2009 15:05

... har min kropp börjat fungera igen!

Efter snart 4 månader utan vare sig menskänninger eller ömmande kroppsdelar har det äntligen börjat röra på sig!! Skönt..

Man börjar ju fundera när inget händer.

Men nu sitter jag och vet att inom kort kommer något efterlängtat och otrevligt på samma gång... hihi...


Veckan och helgen började mysigt..

Jag åkte till Övik med min rara Emma som snart skall börja plugga andra terminen där så vi packade ihop hennes pryttlar och prylar och brummade iväg.

Hann lagomt till affären för proviantering och ben och Jerryglass...

sen mös vi och mumsade i soffan tills ögonlocken föll ner.

Tidigt på tisdagmorgon så åkte vi ner till ikea för att spendera lite mer pengar där och hittade även in till Birsta för att se om partystassen kunde fixas.. å o ja fina kläder där må jag säga!!

Vi kom hem trötta i benen med många påsar och drosade bums i säng!

På onsdag visade Emma mig runt lite i Övik och passade på att gå på bolaget för kvällens bus.

Sen åt vi en väldigt mumsig middag och drack ett glas vin innan vi fixade till oss och gick iväg till Emmas vänner som nyss flyttat ihop.

Där bjöds vi på ytterligare dryckenskaper och gick sen på O´Learys.

Vi kom hem vid tre trötta, berusade och fnittriga... Kuul kväll!!

Torsdagmorgon.... puh... vaknade lagomt torr i munnen så vi steg uppp och drack en stoor kopp te och åt en macka.. sen var man lite människa igen.

Middagen bestod av ett maxmål som snabbt mumsades ner innan vi packade bilen igen och åkte hem till mig.

På fredag så träffade vi några gymnasievänner och satte i oss ett halvt paket kräftor var.

Löradgen skulle vi egentligen spendera hos fina Marielle och David men det blev avblåst så jag, Marie, Peder och hans vän Magnus åt gott hos Peder i stället innan vi sen gick ut på Allstar.. rätt mysigt.


Nu från och med imorrn blir jag gräsänka då Mats åker till Syockholm i 5 dar..Hm.. tråkigt men då har jag tid att ta itu med lite grejer som jag i vanliga fall inte tycker jag har tid med!


Puss!! Tess 

Av Therese - 22 augusti 2009 13:48

Å vad jag känner mig full av livskraft idag...

Jag skulle kunna ge alla mina vänner en dos av det nu!!

Solen lyser lagomt varm utanför, jag har underbara vänner och sambo.. jag är väldigt lyckligt lottad tycker jag.


Jag väntar besök av en fd arbetskollega och hennes sambo. Dom ska få nalla lite bär av mig då jag har 9 st svartvinbärsbuskar som behöver plockas.

Därimot så ska jag skänka en del till mina vänner som nyss har köpte hus nära oss.

Hon väntar en bäbis och bulan på magen börjar bli synlig... så jag tänkte att jag skulle göra henne ett litet svartvinbärs paket med saft, marmelad och sylt och ev gele.

Sylten fick jag dock tips om att lägga i lite kanel... skulle tydligen vara jättegott så jag tänkte testa.

Svartvinbär är för övrigt väldigt bra för de som vill bli gravid eller nyss har blivit då bären innehåller väldigt mycket folsyra som behövs för att knytet ska utvecklas bra.


så nu ska jag ge mig ut och plocka...


HIHI..Puss// Tess

Av Therese - 21 augusti 2009 20:08

....Till dig som så vänligt tyckte att jag hade en skev bild av mig själv...

Du känner inte mig och vad jag skriver i bloggen är väl upp till mig!

Tycker du att jag spär på kvinnors sneda bild så får du väl tycka det.

Detta gör jag för att jag själv ska trivas i min kropp. Jag väger inte 40 kg utan enligt mig lite runda hälsosamma 68 kg.

Finner du det störande att läsa om viktnedgång eller andras problem så tycker jag du kan stänga av datorn!


Jag förstår att idealet idag är väldigt skevt och att många kvinnor svälter sig för att uppfylla dessa magra kroppar som nu fyller all media.

Jag är inte en av dessa som vill svälta mig själv. Jag är lite för rund för att trivas fullt ut och jobbar på att få bort dessa kilon. Lika som alla andra med exakt samma problem kämpar på sitt håll.

You go girls ni som jag försöker med de sista 5 kg. Även fast det är en fis i rymden så är det ett problem för de som sitter mitt i det!!


Så mina sista ord är....


Sluta klaga på dessa som kämpar med det... hjälp till i stället!!


Puss// Tess



Av Therese - 20 augusti 2009 16:17

Blond eller brunett??

Man säger ju att blondinet har roligare men jag har minsann haft minst lika roligt som mörk brunett.

Jag har nu färgat om mitt hår igen och går i tankarna att skänka detta hår några blonda stänk ändå.. några få slingor blondhet i mig...

tja vi får se...


Dag två av min diet och det går väl sådär... jag har verkligen känt att jag har ett sockerbehov av rang... dagarna går jättebra tills efter middagen... då börjar sockertarmen att vråla... men jag tror med tiden så försvinner det också.

Detta är bara att kickstarta mig igen nu när jag har varit så syndig under sommaren.

Jag är rätt nöjd med min form men det är ju alltid några kilo som spökar på oss kvinnor vare sig vi väger 50 eller 80 kg. Och vi är nog ganska duktig på att älta det. Men det måste vi få göra.. vi är som vi är...

Mats blir arg när jag tycker att rumpan börjat bli för stor och jag är nog inte fet men hm... fyllig kan man ju säga med ett finare ord.så dessa kilon spökar så klart även på mig. vi får se nästa helg ifall mina vänner ser skillnad!!


Jag ser fram emot nästa helg med gott sällskap och bus.

vet bara inte vad jag vill ha på mig??

Törs man ha klänning eller kjol och kanske frysa ihjäl eller ska man ha jeans kanske... tja jag vet inte!

Jag får höra vad mina pumor ska ha på sig. Marie ska i alla fall få fixa rockfrilla på mig.. vi ska ju på coverclub så..


Nä nu ska jag fortsätta pyssla med mitt hår!!



Puss!!


Av Therese - 19 augusti 2009 23:35

Ah...

Nu äntligen är min dator fixad igen!

Man förstår inte hur moderniserad man faktiskt är förrän datorn läggeer ihop.. hihi datanörd!

nu har jag börjat med diet som kommer att vara till nästa helg.

jobbigt ´just i början då jag känner av sötsuget som värst. Men det brukar gå över rätt fort!


jag är trött nu så mer får ni inte ur mig ikväll!!


Puss!

Ovido - Quiz & Flashcards