Alla inlägg under november 2009

Av Therese - 30 november 2009 10:46

Dunk, Dunk, Dunk....Dunk, Dunk, Dunk!

Länge går det mellan månaderna då jag har huvudvärk men då får jag ingen vanlig huvudvärk heller..

Det började igår.. på Mats lillebrors kalas.

Från att mola till att nästan höra utifrån hur någon bankade i min lilla hjärna.

Mats såg fort att jag slokade och efter hjälplösa försök med alvedon så lommade jag hem.

Väl i soffan å två alvedon senare kunde jag åtminstone se utan att det flimrade framför ögonen.. men till mitt vanliga stora förtret kan jag inte sova då jag får huvudvärk.. det gör för ont så jag var tvungen att ligga å lyssna på mitt dunk, dunk, dunk tills jag av ren utmatthet somnade vid två.

Oroligt sov jag tills halv nio och snurrade runt i sängen tills Mats kom hem på lunch.... fortfarande ont.. fast mindre.


Jag som ska jobba idag..

Blev tvungen att ringa Birgitta, min svärmor.

Frågade vad hon tyckte då det är hon som delar ut jobb åt mig.

En måndagseftermiddag med över 30 livliga barn.. hm..

Fast viljan finns så saknades styrkan denna måndag och på min svärmors begäran så stannar jag hemma idag trots att det bär mig emot.


Huvudet sitter helt enkelt inte riktigt där det ska...


puss..

Av Therese - 29 november 2009 10:45

...Utan snö..

Nu ska ju julmusiken dåna från allas hem och stora mjuka snöflingor dala ner och försiktigt lägga sitt stora vita täcke på marken.

Men icke då!

Frosten har tagit över och visserligen är det kallt men snön saknas verkligen.

Idag är det dags för den årliga skyltsöndan här och jag ska ta mig en promenad ner till samhället och kolla utbudet i år!

Förra året var det rätt skralt så jag hoppas att det finns mer stånd och aktiviteter i år.

Själv har jag ett presentkort på det lokala spat, spaet.. haha hur stavas det??

Ja ja.. i alla fall ska jag införskaffa lite I.D makeup. Några ögonskuggor till skadar ju inte!

Jag ska frsöka hitta några metallicfärger då.


Mats jobbar och kommer inte hem förrän fem idag och då tänkte vi fara å fira hans lillebror som nu fyller 21.

Samtidigt snikar vi lite middag.. hehe!


Men nu ska jag ta Link på n promenix så hörs vi av senare..


Glad 1:a advent på er och hoppas att dte snöar på ert håll!!


Puss..

Av Therese - 27 november 2009 10:53

..är nog pynt idag igen..

Hann med ganska mycket igår men vi plockade inte fram alla julgrejer så jag ska väl försöka göra det idag... men gårdagen var lång ändå.

Jag har nämligen gnuggat varenda vrå hemma för att få det så fint å väldoftande som möjligt.. när man har storstädat så som igår så behövs ju inte det göras på ett tag, för puh vad tungt det är ändå när man har tre hååååriga djur som fäller precis överallt. T.om på ställen där man tycker att det ska vara omöjligt!


Min tunga börda har äntligen släppt å jag känner mig lättare än på länge.. skönt.

Huvudvärken och magontet är borta!

Allt kanske ordanar sig som sagt.

Det har varit mycket tankar om hur i hvet det skulle gå.. och de som känner mig vet att jag har svårt för att släppa ut allt å gråta.. jag önskar jag kunde göra det när det känns alltför tungt men i slutändan vet jag att efter gråten så finns problemet kvar och mitt huvud är tyngre!

Jag avundas de som kan gråta ut på en axel och må bättre sen.

Tur att Mats redan vet hur jag funkar och att jag inte behöverfälla tårar för att han ska veta hur jag mår!!


MEN detta ÄR en härlig dag.. advent vntar bakom husknuten och förhoppningsvis får jag sniffa på härlig busbäbis idag!!


Puss!!

Av Therese - 26 november 2009 15:12

Jag vaknade med en mör kropp i morse utan att förstå riktigt varför men det kändes som om jag haft en riktig brottningsmatch inatt i alla fall...


Ingen telefon ringde heller om jobb så jag satte igång med julen och ja.... jag vet att det är lite tidigt än men men...

Så nu hänger alla juliga gardiner uppe och jag väntar med pyntet tills Mats kommer hem från jobbet då jag vet att han i hemlighet tycker om att själv rota i lådan och hitta tomtar från förr!


Sen gjorde jag nåt som inte brukat falla mig in.. ut i garaget, hittar älgben, bestämmer mig för att överraska Mats med en hemmagjord köttsoppa.

Ikväll kan jag kova att jag ligger på plus.. hihi.


Jag har aldrig riktigt tyckt att klassisk julmusik är bra utan blir fort less på samma gamla låtar som matar samma gamla toner år efter år..

men nu är jag ju inte som alla andra och lyssnar på keltisk julmusik som "enligt mig" smäller betydligt högre.. det finns nämligen en låt som jag inte klarar av och det är Mariah Carey med All I Want For Christmas. Varje gång jag hör den så försvinner mina julkänslor men jag tror det handlar om att jag inte tycker att hon är en bra artist!

Hehe vilken pessimist jag är..

Men hur som helst så puttrar min stora kastrull vänligt på spisen och jag har kryddat innehållet med lagerblad och kryddpeppar.

känns nästan som om jag ska lägga håret, ta på mig en storprickig klänning och måla läpparna röda..


Puss!!

Av Therese - 23 november 2009 09:50

Måndagsmorgonen är över oss igen..

Vaknade av att Mats telefon ringer och sen en hund som tyckte bestämt att han skulle göra oss sällskap!

När vi motat bort hunden så låg i i säkert 10 minuter å bara mös.. skönt att mysa på måndagmornar!

Men det går ju inte göra hela dagen så efter en ghod frukost så ska jag nu hinna med lite att göra innan det är dags att gå på skolan igen och sköta mina barn där..


Idag blir det mellis utomhus hade jag tänkt!

Vi år väl se hur det går med upprop då alla ungar komemr att ha så mycket annat att se på än en tråkig fröken.. haha!!


Men nu skulle jag verkligen vilja att min andra chef ringde och behöde mig på studs.. jag längtar verkligen tills jag får vara där.. jag mår riktigt bra av att jobba där så...


Nä nu är det dags att lämna dumburken.


Puss!!


Av Therese - 21 november 2009 03:11

Hihi Matsen har somnat men inte jag.. det är dock snart dags att få sin sk skönhets sömn! ikväll har det varit 30 års fest för Mange så det är därför vi släntrat hem så sent!


Dock tänkte jag rekommendera en svensk tjej som får mig att vilja tända grillen och sjunga svensk sommar.. nämligen Sanna Carlstedt!! har ni inte hört henne så lyssna på låter som önskelistan eller min absoluta favorit ett glas vin!! Henne skulle jag ge mycket pengar för att få se i goda vänners lag.


men klocken säger sooov å jag ska lyda så en gång till sanna sen ska jag sova..natti..


Puss!!

Av Therese - 18 november 2009 22:04

Finns det något jag hatar e det å vara sjuk. Man orkar inget och dagarna går förlorade i huvudvärk, snuva och matt kropp.

Men detta var nog en snabbsjuka.. hihi..  Har fortfarande lite feber men när jag vaknade i morse och satte mig upp i sängen så snurrade världen och frossan härjade i kroppen. En termometer i munnen och två minuter senare så stod den på sunda 38,1 grader.

Det var bara att bylta in sig i kläder och försöka få till en någorlunda bra morgon. Plötsligt ringer telefonen och min svärmor frågar om jag vill jobba denna eftermiddag och hon får nog det konstigaste svaret av mig...

" Nej, det kan jag inte" var allt jag sa.. ingen förklaring till varför utan bara nej...

Haha måste nog förklara mig senare för henne att jag inte var vid alla mina fulla sinnens bruk i morse.


Men nu efter en dags filmtittande, blåbärssoppeätande och filtar så mår jag hyfsat. Har fortfarande ont i halsen och trött i kroppen men termometern visade nyss 37,4 så jag ligger ju egentligen under febermåttet..


Nu ska jag krypa ner i sängen med min karl och hoppas att jag inte smittar honom med argsinta baciller.


Puss å godnatt... Tes over and out!

Av Therese - 17 november 2009 17:51

Jag har aldrig varit någon vintermänniska.. eller tja en sak då..

jag älskar att åka iväg med skotern, pimpelspöet och korvmackor. Men annars tycker jag inte att det är en spännande årstid.

Så nu har jag suttit och planerat mitt trädgårdsland inför nästa sommar och dom som känner mig vet att jag är en planerare av rang.. hihi.

Imorgon börjar mitt andra projekt... haha. Jag ska ta fram hammare, spik och såg och göra mig några pallkragar som jag kan plantera i då mitt land är så fullt av sten.

Där i pallarna blir det massa sallad, kryddor och örter som behövs för en god grillad bit och ett myntablad i glaset med is och dryck för varma sommarkvällar... mmm!!


Ikväll så är jag ensam då Mats jobbar i hamnen. Kul med lite jobb då det har varit få dagar nu där han fått masa sig till arbetet. Men han har ju därimot fått en heltidsanställning i sex månader och det känns ju så skönt!


Idag fyller min kära äldsta syster 36 och hon är numera närmare 40 än 30 till hennes stora förtret.

Och på fredag blir det dags för Mats bror att fylla 30 så den kvällen blir det livat kan jag lova!

Sedan på lördag så fyller min kära, underbaraste vän Emma 26!

Bara tårtdagar hädanefter!


Men nu är det dags för musik för det har jag saknat!


puss!!

Ovido - Quiz & Flashcards