Alla inlägg under januari 2011

Av Therese - 28 januari 2011 21:48

Sitter i soffan nu efter en god middag och avslutat kvällen med en jordgubbssmoothie.

Jag och Mats har ju bestämt oss för att vi måste få till bröllopsformen innan sommaren. Därför blev vårt godis ikväll ett nyttigare alternativ. Jag kan ju dock inte banta då lillen ammas än. Meen sen... då ska jag äta mycket bättre och börja löpa igen. Det var så längesen men så skönt...

Bara höra sina egna fotsteg och sin andning. Saknar det men som sagt.. ska ta upp det igen.


I morgon ska vi till Mats lillebror Jonas och tapetsera deras lägenhet. Än så länge är det hemligt för Stigge å Bitte men dom ska få reda på det så fort vi är färdiga.


Två trötta småbarnsföräldrar sitter nu i soffan och undrar om det är legitimt att gå och lägga sig så här tidigt en fredagskväll.

Men tröttheten har nog övertaget ikväll så vi myser nog alldeles strax ner oss i sängen!


Puss!

Av Therese - 12 januari 2011 23:10

Min äskade sambo skall i sommar bli min make. Han överraskade mig på min födelsedag med ett frieri! Så nu rings det kyrka, lokal och präst för fulla muggar.Släkt och nära vänner kramade om oss och t.om några glädjetårar fälldes.

Min vackra ring var jag dock tvungen att byta storlek på då jag med mina smala minifingrar inte kan ha en normal storlek.


Dagen till ära spenderades med min lillasyster. Vi shoppade loss ordentligt vilket är något jag inte gjort på evigheter. Så tack mamma å svärföräldrar för presentkort och pengar i present!


Nu blir det inte så mycket bloggande när man har smått. Tiden räcker liksom inte till. Men jag ska försöka att vara duktigare på att sätta mig en stund och skriva ner mina tankar och händelser.


god natt...


puss!

Av Therese - 2 januari 2011 23:02

Mats har jour denna helg så just precis åkte han iväg till hamnen för ett jobb från nu till sex i morgon bitti.

Sängen blir stor och tom men jag har ju min lilla son bredvid mig i vaggan så det är ju en trygghet!

Då blir han som tur är ledig imorrn. Får se vad man hittar på då??


Nyårshelgen var lugn och trevlig . Vi hade tre vänner på middag och alkoholen saknades i år. Lilla Link var tyvärr livrädd för fyrverkerierna så det hela slutade med att han kissade på sig... stackaren...


nu ska jag krypa till kojs!


Puss!

Ovido - Quiz & Flashcards