Alla inlägg under februari 2011

Av Therese - 26 februari 2011 16:18

Nu har vi äntligen fått hem inbjudningskorten till bröllopet. Så vi var på en två timmars lång promenad och lade en del kort i lådan hos de bjudna.

Nu har jag dött av i soffan men maten är igång så jag ska göra lite mysmiddag till ikväll.

Det blir en lat kväll med god mat och lite chirre efteråt.


I morgon skulle jag vilja på en bröllopsmässa i Obbola men bilen är ju trasig såå jag vet inte om jag har möjlighet att ta mig dit... buhu..

Sen blir det visning av kläder hos Tessan.


Jag har hittat min drömklänning nu så jag längtar tills jag kan beställa den.. det blir nog i maj tror jag. Snart är sommaren här med varma kvällar i solen och kanske ett glas rött då och då.. som sagt jag längtar...


puss.

Av Therese - 15 februari 2011 17:28

Jag försöker hitta lite tid här och var för att göra ordentliga inlägg på bloggen men tyvärr så finns det inte så mycket av den varan hur mycket man än skulle vilja.. så det blir nåt enstaka nu och då.


Ikväll blir det kurs mellan 18-21.30 så mjölken är urpumpad och Mats får mata lillen ikväll. Det handlar om första hjälpen för småttingar. Jag ska lära mig hur jag gör om dom sätter i halsen, bränner sig eller slår sig hårt. Spännande och nyttigt.


På två veckor till kan jag börja mata Rasmus med smakportioner så det känns jättespännande!

Veckan känns fullspäckad med aktiviteter... mer  än vanligt. dock bara roliga saker men tvätten måste ju fortfarande vikas och golven dammsugas.


Jag ska göra ett ordenligt inlägg snart!!


Nu måste jag åka!


Puss!

Av Therese - 6 februari 2011 21:13

Igår hade vi dop för lilleman. Vi var nyfikna på hur han skulle vara med sån uppmärksamhet riktad mot just honom.. haha han somnade mitt i skönsången så inga tårar eller gråt under själva dopet.

Efter blev det fika för hela släkten! Vi bjöd inga vänner förutom faddrar då Mats släkt är så stor.

När vi väl avslutat hela kalaset var huvudet väldigt tomt och kroppen trött.

Kvällen avslutades med besök av våra kära vänner och en film.


Tyvärr var Rasmus inte på humör ALLS för att sova så jag ammade honom kl 05.00 och då hade jag inte sovit något över huvudtaget.

Mats väcktes strax efter för skiftbyte och tror du inte skitungen somnade som en stock.. hm..

Jag fick sova fram till halv tio och var ganska mör när jag vaknade.. men jag har en underbar blivande make som utan att jag bad om det plockade fram massageolja!

Jag somnade härligt av en helkroppsmassage och vaknade några minuter senare förvånansvärt pigg.

Dock tog tröttheten över idag och jag har tagit en liten lur på soffan.

Rasmus har sovit ganska mycket han också så jag hoppas att han inte är vaken i natt igen!


Nu blir det en kopp te och mys i soffan!


Puss!

Ovido - Quiz & Flashcards