Alla inlägg under december 2010

Av Therese - 25 december 2010 23:41

Jul firades hos min bror med hela tjocka släkten.

Rasmus hade tydligen varit en väldigt snäll pojke i år då han östes över med klappar.

Allt från mysiga nallar till babygym och sitter. Härligt! Mamma tyckte nog det var roligast att öppna klappar.


Idag har vi varit hos svärföräldrarna och ätit lite god mat och myst.

Kom hem till en söndertuggad kabel..... Mats fina nya dator (två veckor gammal).. hm.. katten Agnas hade tuggat söndkabeln till laddaren så han är inte så nöjd.

Vi ska åka på mediamarkt i morgon och fixa ny.


Nu ska jag sussa för imorgon ska det städas lite.


Puss!


Ps.. förresten.. Zelda är hemma. Ett skelett av det hon har varit så nu ska hon gödas! Men vi är så glada att hon blev hittad. Halsbandet var tappat så ingen kunde ringa. Tur vi har så goda grannar som upptäckte henne och tog hem henne till oss.. Hon har varit hemskt saknad av en viss matte.

Av Therese - 9 december 2010 14:26

Jag var ute på en härligt uppfriskande promenad tidigare idag.

Alla har fått så fint i deras fönster och julen närmar sig med stormsteg.

Själv har man inte fått upp julen då man har någon annan att tänka på och tiden som man hade innan existerar inte.

Man hade enormt mycket tid innan barn. Det trodde man inte då men nu märks det otroligt.

Fast tiden blir mer värdefull så klart!

Men nu skriker lilleman så det är dags att gå!


Så mycket bloggande hinner jag!



Puss!


Av Therese - 3 december 2010 14:30

Tänk... För 5 veckor sedan låg jag på förlossningen. Det ar redan gått över 5 veckor sedan Rasmus föddes.

Snart är han 18 och flyttar ut..

Nä riktigt så fort går det väl inte men det känns lite så.

Nu efter febertoppar och rasmus lien som även han nyst och kraxat känner vi oss lite fräschare och ska bli bjuden på Jambalaya ikväll av Mats storebror och fru.. Mumma.

Jag färgar håret och hoppas på att färgen blir som jag vill. Ska försöka hitta lite av min naturliga hårfärg nu när jag varit så mörk så det bllir en utmaning.

  Stora killen.. dock lite suddig men.. vår kille!


Puss!

Ovido - Quiz & Flashcards