Alla inlägg under januari 2010

Av Therese - 31 januari 2010 12:14

Idag har tyvärr söndagsbesvären tagit över i huvudet i form av huvudvärk.

Dock har jag skapat dessa besvär själv då jag drack en flaska vin... rött dessutom....


Men kul hade jag och hoppas att Tessan hade roligt hon åsså då detta var hennes debutkväll sen hon var gravid med Simon.

Så gårdagen bestod av Tacos, gott sällskap, god dryck och mycket dans.

En väldigt bra kväll men blir man lika bakis som jag alltid blir när jag dricker vare sig det är ett glas eller en flaska så förstår jag ju hur jag skulle må idag!


Imorgon är den stora dagen... då ska jag på arbetsintervju och det känns lite pirrigt.

Hoppas jag är mer meriterad och har mer erfarenheter än de andra har och att de framför allt gillar min personlighet. Men jag kan ju bara vara mig själv och hoppas att det är en sån person dom söker.

För nu är jag riktigt less på att gå hemma.. vill ju ha ett jobb.


Oj nyss fick jag ett mms från David och Maria.... dom har ju fått en jättesöt son.. han är otroligt gullig!


Nä nu ska jag göra lite nytta här hemma och lägga huvudvärken åt sidan!


Puss.

Av Therese - 29 januari 2010 16:07

Efter en heldag med sexåriga barn känner man det i kroppen.

Roliga händelser, en del tillsägelser och bus!

Nu är hjärnan trött och ikväll blir det mys med bara mig själv, hund och katter.


Jag funderade om jag skulle mysa med någon men jag känner att det var så länge sen jag tog ett fotbad, målade naglarna och bara var med mig själv så ikväll ska det passas på medan Mats är ute på galej.

Det ger mig tid att tänka över sådant som man inte haft tid och ventilera det man inte hunnit eller orkat.

Och eftersom det var längesen jag tog hand om MIG och endast mig så blir det en sådan kväll.

Så var inte orolig om jag inte skulle svara i telefonen.. den kan vara på ljudlöst.


Imorgon är ju som sagt en ny dag och då står det fest i min almanacka!

Tessans debut sedan hon fick lilla Simon.

Det behövs nog inte många glas vin innan tösen dansar på bordet.

Det var ju som sagt ett år och fyra månader sen hon tog sig en geting.


Så söndag spenderas säkert i soffan med ett glas vatten och huvudvärk. Jag behöver ju inte dricka mycket för att få en härlig skallebang.

Men dom bekymren får man ta då!


Nä nu ska jag laga till en skaldjurssås till mina spaghettis!


Puss!!

Av Therese - 27 januari 2010 09:50

Utanför river det verkligen i träden och snön yr så man inte ser många meter framför en.

Jag hade tänkt att trotsa detta och försöka ge mig ut till stan.


Om ca en halvtimma så kommer min kära vän och hennes son och hämtar upp mig.

Men brrrr.... säger jag bara.


Gick ut med hunden för 20 min. sen och det tyckte jag räckte. blott tio minuter senare stod vi innanför dörren igen. Både matte och hund tyckte att den turen räckte gott!


Nu med en kopp te i handen känns värmen lockande.

Nu kan snön få smälta bort och tussilagos börja växa ui slänten.

Meeen det är några veckor dit.. inte så många men ändå!


Nä nu ska jag slänga på mig lite spackel och vänta på skjutsen!


Puss..


Av Therese - 25 januari 2010 17:04

Fick ett roligt samtal för ett litet tag sedan.

Marielle ringde och frågade om vi ville äta middag med herrskapet på Rex ikväll och det lät inte alls dumt då jag inte var sugen på laga mat idag!


Så nu måste man ju sätta på sig lite mascara och byta ut 80-tals mjukisarna till något stassigare.. kanske en klänning t.o.m


Idag har jag spenderat mina timmar med Tessan och lille Simon.. Pluttas!

Gounge kan jag bara säga.


Men nu kanske jag ska svida om innan nman ska iväg igen!


Blev ett kort inlägg idag... kanske blir längre nästa gång!


Puss..



Av Therese - 24 januari 2010 11:24

I allt målande.

Snart är hallen färdig.

Men jag har inte räknat ut hu jag ska måla trappen fortfarande.. Mats tror verkligen att jag åtminstone kommer att bryta foten i mina försök.


Ingen bäbis än heller för D & M. Men den kommer idag.. jag känner på mig det.. tror jag!




Nä jag tog bara en snabb paus i målandet så jag ska väl gå tillbaka innan färgen torkat på penseln.


Men jag är fortfarande nyfkiken vilka fler än sväggan och Marielle som följer min blogg...


Vilka är ni??

Jag är obotligt nyfiken!


Puss!!

Av Therese - 22 januari 2010 13:43

Hallen ska ju som sagt målas om då den andra färgen var riktigt dålig.

Jag älskar att måla, tapetsera och fixa.. Så nu är halva hallen färdig.. sen blir det att balansera och försöka att inte trilla när jag ska måla i trappen...hm.. annars kan jag nog slå ihjäl mig om jag dimper nerför den.

Men jag ska lägga ut före och efter bilder sen.. på hallen då.. inte en ihjälslagen Tes!


Hur står det till med mina tankar och känslor idag??

Jag vet inte... längtar tills Mats kommer hem.

Det är fredag idag och vi ska bara mysa hela helgen.. ev. spela lite wii.

Vi har myst väldigt mycket senaste dagarna.. hihi!

Det behövs då Mats jobbar så mycket och jag är arbetslös.. jag blir ju som en klängdocka så fort han kommer hem..


Marielle.. du vet ju hur mina tankegångar gått.. du och jag har ju samma..

Denna gång är jag osäker.. hihi..

om du fattar...  


Slå gärna en signal...är ju lite surrsugen..


Men nu ska jag äta lite mat.. är så hungrig att jag mår illa.. 


Puss!!







Av Therese - 21 januari 2010 10:33

Hihi.. jag har ju varit lat de senaste dagarna.. inte varit hemma och snosat på bäbis.

Så nu på order från Marinellen så ska jag bli duktigare på att pränta ner mina tankar och min vardag i datorn.


Jaha så vad har hänt då och hur har tankarna gått....??


Jag har nog inte så mycket att förtälja.. Mitt liv från helgens bravader har varit ganska lugnt och väldigt lyckligt med min sambo och djur.

Jag och Mats har skrattat otroligt mycket under dessa dagar.. vi har nog förlängt livet med ett par år åtminstone.


Idag ska jag börja med ny omgång på hallväggarna då färgen jag använde förra gången inte var så bra som jag trodde.

Jag har hittat en färg som heter nougat som jag tror blir lite lite den förra.


Jag gjorde ett stort misstag för ett tag sen... inget allvarligt men att Tesen dricker juice på morgon är inte alltid så bra.. jag tänkte att nämen vad kan ett litet glas juice göra men varje gång får jag sån kramp i magen. Jag tål det om jag inte dricker det på morgon..aldrig på fastande mage så att säga. Då gör sig magkatarren sig påmind.

Tyvärr så är det något jag kommer att få dras med hela livet då det aldrig försvinner och jag kommer nog göra om misstaget igen att dricka den härliga gula drycken på mornar.


Så det är också en anledning varför jag inte än står uppför väggarna!

Har LITE kramp än!


men ett glas mjölk brukar hjälpa!


Idag är mina kära vänner D och M beräknad med sin lilla bäbis... hoppas hoppas den kommer idag!


Puss!!

Av Therese - 17 januari 2010 02:22

..från ett väldigt fnittrigt partaj!

Trots stukad fot och osköna skor så blev det dans för hela slanten.


Men nu är kvällen till ända och det är dags för denna tant att lägga sig och sova...


Tack Marielle och alla dina vänner för ikväll..'




Zzzzz!

Ovido - Quiz & Flashcards