Alla inlägg under mars 2011

Av Therese - 19 mars 2011 09:55

Solen lyser och tempen vias inget minustecken! Lilleman sover och Mats spelar gitarr i soffan.

Efter Rasmus lilla tupplur ska hela lilla familjen ta en promenad ner till konsum för inhandel av kvällsmaten! Så himla härligt. Jag är piggare och gladare nu när dagen är ljusare och varmare. Längtar verkligen till i sommar ju!


Dock är jag ensam ikväll då Mats ska fara till smultronstigen för planering av fotbollsfest så jag vet då inte alls vad jag ska sysselsätta mig med och om jag blir ensam eller får nåt sällskap.. tiden får utvisa.

Sista inbjudningarna ska nu postas och alkoholen beställas sen är det bara att vänta.. hihi!


Puss!

Av Therese - 17 mars 2011 20:30

Sarah Dawn Finers låt Kärleksvisan...

Den är sååå fin och innefattar allt.

Skulle även vilja ha den på bröllopet men det är ju som Rasmus låt!

Nu blir det duschen å sen mysa ner sig i sängen lite tidigare ikväll då lilleman har varit på topp i natt.


Puss.

Av Therese - 14 mars 2011 22:35

Solen har börjat titta fram nu nästan varje deg och vad bättre är så värmer den!

Snart är det riktig vår....

I söndags samlade vi ett litet gäng och begav oss till Bräntebacken för åkning av pulka samt grillning och mys!

Rasmus följde förstås med och ville inte alls sova i sin vagn utan satt och tittade på alla som åkte med en ruskig fart nerför backen.

 

Far och son.

Vi smaskade i oss korv och varm choklad och när klockan blev halv tvåså gick jag och Rasmus hem då han behövde ammas. Men en sådan tur till backen igen säger jag inte nej till.


Haha.. min älskade guldklimp har ju ni blivit 4 1/2 månad och har börjat få testa smakportioner som han fullkomligen ääälskar!

Första veckan blev det potatis, andra veckan morot och denna vecka testar vi palsternacka.

Potatisen blev en höjdare.. moroten var ju fantastisk men palsternackan var nog stark för han försökte kräkas när jag stoppade in den i munnen så den slopar vi nog. Jag tänkte testa broccoli eller gröna ärtor nästa vecka.

Fick ju veta att jag bör byta ut ett mål snart. Från bröstmjölk till riktig mat.. men det tar emot samtidigt som jag ser fram emot det... hmm..

 

Så här gott är det faktiskt tydligen med morot!!


Nu ska jag sussa..

Natti..


Puss!

Ovido - Quiz & Flashcards