Alla inlägg under december 2009

Av Therese - 30 december 2009 18:03

Vad mycket som skall hinna smed innan tolvslaget.. puh!

Just nu inväntas två av gästerna imorgon..så ikväll blir det tvmys å goda vänners lag innan sömnen tar oss..

Har hunnit med ganska mycket ändå. Är ganska skönt att slippa stressa imorgon. Det kommer ändå att bli å göra.


så jag har inte tid å sitta här...



Puss!!

Av Therese - 25 december 2009 11:37

Nu snart bär det iväg till nästa julfirande med min familj.. igår var vi med Matsens familj.

Underbart god mat och fantastiska klappar.. Älskade nära å kära å lyckliga "smultron"..

Vi firar även åtta lyckliga år tillsammans jag å mats.. hihi.. Det ska vi fira med en äggmacka å te nu på förmiddagen å sen får vi se.


men nu ska man göra sig fin!


Otroligt bra klappar i år.. eller hur?


Puss!!

Av Therese - 24 december 2009 12:20

Och ett gott nytt år!


Naglarna är målade och frisyren börjar ta form.. snart på med klänningen och sminket!


Så ha en underbar kväll med mycket kalle anka, mat å klappar!


Puss..

Av Therese - 22 december 2009 13:45

Puh.. Nu har jag pulsat över en timme i djup snö och sedan huggit en gran i sista minuten hehe...

Svetten lackar kan jag lova och det är ju bra för sen ska annat lackas.. nämligen paketen. hihi!

Link är trött likaså för han har nog sprungit betydligt mycket mer än jag.. fram å tillbaks i skogen medan matte högg gran.

Ikväll ska den in och kläs.. så mysigt.


Men nu ska jag diska.. jätteroligt.. och sen blir det julmusik för hela slanten!


Puss!


Av Therese - 21 december 2009 12:01

Alldeles strax ska vi åka in och köpa de sista klapparna inför jul.

Vi kommer att åka öer heeeela stan från ersboda till västerslätt.. haha.. men sen när vi kommer hem ska alla klappar vara köpta och slås in.. mysigt!


Längtar till den gemenskap som juledagarna ger.. glögg, skratt, busiga barns glittriga ögon och all mat förstås. Bara omge sig med människor man älskar!


men nu ska man på med lite svärta på fransarna och och sen bege sig ut i ett snöigt vinterland!


Puss!

Av Therese - 20 december 2009 21:28

mmmm.. kom just hm efter en hel helg i Lycksele med våra vänner Daniel och Kallin.


När jag kramat om mina barn på skolan och önskat god jul så var det dags att åka mot destinationen.

Mats och hund hämtade upp mig och efter en korv på statoil åkte vi iväg.

Väl där så möts vi av två glada mjukisklädda lappar.. hihi!

Fick komma in i värmen direkt och avnjuta en omelett med bacon. Mycket gott!

Ett glas vin hälldes upp och grabbarna tog varsin öl och började genast prata om jakten som skulle äga rum nästa morgon.

Jag och Kallin surrade om allt annat än jakt!

Vi tog våra glas och satte oss ner i soffan för att alla mötas i Wiispelets förtrollade land.. och som vi sveptes med.

Några timmar senare kröp vi till kojs då Kallin skulle jobba och grabbarna hade ett möte med skogen.


Lördagsmorgonen började med ett jädra liv då väggarna inte är tjocka och allt skulle ordnas innan både jobb och jakt så mrgontrötta lilla jag låg och lyssnade på allt spring till de alla lämnat lägenheten för att sen knoppa in någon timma till.


När jag då vaknade åt jag en ordentlig frukost och ringde till min andra vän Kicki då vi hade bestämt en lunchdejt i Lycksele centrum.

Tyvärr så möts jag av tårar på andra sidan linjen och en väldigt ledsen Kristina berättar att de tagit bort en av deras hundar på fredagen.Efter ett långt samtal med tröst och " visdomsord " bestämmer vi ändå att vandra ett tag i stan för att sedan äta lunch hos henne.

Mycket mysigt och kallt tog vi en prommis med lite inköp av mat och julpryttlar, satte oss sedan i bilen och åkte hem till henne och henes son Pontus.

Charmören Pontus själv klamrade sig fast vid min hals och jag njöt varje sekund av uppmärksamheten av de 8 månaders lilla pyret som tyckte att jag var en hemskt rolig prick!

Två timmar senare var det dags igen för att åka tillbaka till Kallin för att invänta grabbarna och höra hur jakten gått.


Stora tårar rullade då på Pontus kinder då jag fick lämna över honom till hans mamma igen.. men lugn du gubben.. jag kommer snart och leker med dig igen!


Jag öppnade dörren och möttes av två besvikna grabbar som inte fått något under dagen... groggen kom till undsättning dock.

Middagen bestod då denna kväll av vildsvin med stekt potatis och sås. Första gången jag testar det och smaken var underbar.. mmm!

Sedan åkte självklart Wiiet fram igen men efter en stund roade vi oss med musik och prat med goda vänner och alkoholhaltiga drycker. Grabbarna bestämde sig för att inte jaga under söndagen och satsade på promillen istället.

Kallin var förstås städad då hon åter igen skulle jobba på söndagen.


Sen in på natten kröp vi alla till sängs..

I morse vaknade jag sent.. det gjorde vi nog alla.. förutom stackars Kallin då och vi latade oss på soffan tills Kallin slutade.

Sen tog vi en tripp på Dollarstore, åkte hem och lagade stuvade makaroner och korv och sen åkte vi hem... Nu är vi hemma och soffan lockar så i hörs en annan dag!



puss!!

Av Therese - 15 december 2009 22:33

Jag ser att det varit några trogna och tittat fast jag inte uppdaterat.. gulligt tycker jag!


Idag har degen bestått av spendering av stora summor pengar i form av julklappar..

Det är så kul att ge!

Jag tycker det är roligare än att få!


Så nu är nästan hela skaran köpt åt.. fattas bara min Mats och två till.. sen är julen färdig.


När vi då kommit hem med vår bunt av klappar och slagit in allt så får jag ett samtal av en vän.. så det blev iväg med en flaska glögg å bullar dit.. å hela kvällen bestod i bäbismys.. hon har ju världens gulligaste son som bara är glad..


Mysigt..


Nu blir det ljudbok innan det ska knoppas in..


Puss!!

Av Therese - 12 december 2009 11:05

Idag blir det kalas för lilla klara!

Sen ska det hälsas på hos Anneli och Anders så ska Mats hjälpa till å stämma hans gitarr.


Sen blr det mys med Fina Marinellen och David..


MEN det var inte därför jag skrev idag.. har bara blivit så fast för en låt som förklarar allt vad jag vill vara för en vän..

Black stone Cherry- Hell and High Water..


Lyssna på den och lyssna på vad de har att säga..


Precis så vill jag vara för en vän...


( Tette... spciellt för dig just nu) <3


Puss!!


Ovido - Quiz & Flashcards