Alla inlägg under mars 2010

Av Therese - 21 mars 2010 11:32

Denna helg har varit en av de bästa på länge! Ingen speciell anledning egentligen utan bara att den har varit härrrliig!

Fredag blev en lugn skön fredagkväll hos paret Östman. Kaffe, bullar och så det ska låta fanns på menyn. Mycket prat och skratt senare så lommade vi hem för en rätt tidig kväll.Jag tror vi gick i säng vid elva tror jag.


På lördag så jobbade Mats så jag bestämde mig för att överraska honom med lite gosaker så det blev Plankstek med oxfile, hemmagjord potatismos, tomater fyllda med kantarellstuvning och baconlindade haricot verts. Mycket uppskattat!


Sen blev det världen skonstigaste film.. Sunshine från 2007.. hm.. blandning av sci fi och action.. mn mycket märklig och inte så sevärd faktist! Till det bjöds det på taxas pecan glass.. mmm!


Idag ska vi fara på skotertur med Tessan, Emil och lilla Simon. Blir att grilla lite korv och njuta av solen.

Vid middagstid kommer David och Marielle och förhoppningsvis hinner vi njuta lite då också av den stora varma på himlen.. Härligt säger jg bara!


Puss!

Av Therese - 18 mars 2010 09:08

I dag vaknade jag tidigt och kände att tröttheten inte satt i kroppen så jag steg upp.

Tyvärr till min stora besvikelse så har inte solen orkat titta fram än men jag lever på hoppet!


Idag kanske jag bakar en liten kaka eller två.. jag vill ju få tag i en av mina bästa vänner då jag ätit en kaka hos hennes mormor som verkligen är att döda för... mmmmm!

Men annars kanske det blir lite kokostoppar.. hm.. vad mer.. ja något som inte tar hela dagen att baka i alla fall.


Imorgon blir det lunch med lillasyster och ett möte med min jobbcoach.. men det blir även en liten praktikintervju.. än avslöjar jag inget namn.. jag vill veta om jag får platsen innan jag säger något mer. Äntligen en ljusning.. jag har tur i kärlek och i spel men så fan i jobb. Men det lät intressant för både mig och henne så jag håller mina tummar!



Puss!

Av Therese - 16 mars 2010 18:57

Fylld med massa choklad och lakrits står den nu väntandes på bordet.

Min älskade har köpt den åt mig..fast det är klart, han får ju också äta hur mycket han vill.

 Så nu ska jag ta ett härligt fotbad.. för mina stackars fossingar behöver verkligen lite lyx och en gnutta färg på nageln kanske.

Samtidigt ska jag vräka i mig godis, titta på Biggest Loser och skratta åt ironin: jag med min godisskål och bantningsprogram på tvn! Det jämnar väl ut sig kanske.. hihi!!!



Puss!

Av Therese - 15 mars 2010 16:17

Ny måndag!

Mycket händer nu under veckodagarna och jag älskar varje minut som går...

Trots att dagarna är långa och arbetslösheten gör sig allt för påmind.

Väntar på att altanen skall tina fram så jag kan få njuta av vädret.. mn inte länge kvar om värmen fortsätter att lysa med sin tillvaro!




Vem är du min vän B??.. blir ju så nyfiken.. var ju ingen länk till dig under kommentaren.

Hör av dig så berättar jag gärna mer!



puss!


Av Therese - 10 mars 2010 23:19

saknar sambon... huset är stort och tomt... fredag kom fort!


Natti...

Av Therese - 10 mars 2010 16:02

Har jag av artisten David Gray..


Oj så mycket bra han gör...han har framför allt två låtar som alltid går runt i min playlist här hemma.. This years Love och twilight... mmm..

Jag rekommenderar starkt!


Mat...



Puss!!

Av Therese - 9 mars 2010 10:40

..bor jag.. från idag till fredagkäll är jag gräsänka.

Mats är i Göteborg och jag får sköta om lilla mig själv. Det är väl både jättetråkigt och bra på samma sätt.. Jag älskar min sambo men ibland är det faktiskt skönt att bara höra sina egna tankar.

Man får sig rejäla funderare när man är själv och det tycker jag är en positiv sak.

Jag har dock bjudit hem lillasyster och hennes Johan på middag ikväll men Elin kände sig lite krassligt så vi får se om dom kommer.


Igår droppade det rejält från taken och jag hoppas på att det bli likadant idag och gärna hela veckan. Funderar om jag ska ta och försöka skotta fram altanen så man kan sitta där och sola i den förhoppningsvis kvarvarande vårvärmen. Koka lite varmchoklad och bara vara!


Annars tänkte jag faktiskt städa lite idag... om jag ids..



Puss.

Av Therese - 8 mars 2010 16:03

Tänkte jag laga till ikväll.

Bli nog jättegottit...

Har varit på Maxi och handlat mycket som jag skall pryda min runda degplätt med.


Mycket bättre dag idag kan jag säga. Glädjen är tillbaka och efter lite prat över msn med min pingla så tror jag att det löste sig..hoppas jag..


...För jag vet att du bara vill väl.. det är bara det att jag tolkar det på ett sätt och du på ett annat. Det som var mest jobbigt är det som hände er efter jul och jag vet hur dåligt du mått.Jag ville ju inte strö salt i såren, fast jag inte gör det så gör jag ju som det ändå.. förstår du?? Bara så otroligt mycket känslor.. från alla håll..



Kram!

Ovido - Quiz & Flashcards