Alla inlägg under april 2010

Av Therese - 27 april 2010 17:49

Sen bli det ultraljud på min mage!!

Hoppas vi ser EN liten pigg krabat som snurrar omkring och mår fint!


Jag skulle helst vilja känna någon riktig spark innan vi åker dit så jag inte är så hispig att det ska vara något fel. Men magen har ju växt så jag hoppas allt går bra.. det är ju ändå inget jag kan göra åt saken hur mycket jag än vill.


Nu ska jag göra hemmagjord pizza och mysa ner mig i soffan med min sambo!


Puss Puss!!

Av Therese - 26 april 2010 13:28

Vaknade med ett enormt tungt huvud i morse och bihålor som inte var av denna jord.

Stapplade mig upp ur sängen och tänkte att va fan... får jag bara lite fika i magen så ordnar det nog sig.

Men icke! Fick inte ens i mig fika och beslöt för att kolla tempen.. jo då.. härliga 38.8 C stod det!

Så nu är jag uttråkad.. febern har gått ner lite till 38.2 men jag är för pigg för att ligga stilla men för trött för att orka göra något.


Önskade jag hade en ljudbok..läsa är för tröttsamt. Bokstäverna flyter ut på pappersarken.

Är inte hungrig men tyvärr så måste jag äta för lillskurken är dock matsugen.

Pust!


Mer än så får ni inte av mig idag.. nu väntar sängen eller soffan..


Puss!

Av Therese - 23 april 2010 19:12

ÅÅh.. Va skönt med helg.. haha nu ska jag vila mina fötter!

Jag måste köpa några ordentliga SKÖNA skor!

Jag känner att det tar på att stå i 8 timmar.. Hm.


Ikväll blir det gooo mat med sambon och sen lite film kanske å popcorn så klart!

En myskväll helt enkelt.


Imorgon får vi se vad det bli.. kanske till stan för att mysa med Lindström/Lindberg!?

Men först ska jag skjutsa svärföräldrarna på travet på förmiddagen.


Magen växer varje dag och fler och fler tror att  jag ska ha tvillingar då jag börjar bli riktigt rund. Jag skulle väl kanske önska ett som första barn men skulle det vara två så blir jag ju absolut inte ledsen bara lite chockad.. hihi.

Har börjat drömma mycket nu om ultraljudet och hoppas så mycket att det ser bra ut. Har ju inte börjat känna av pyre(na)t än.

Men nu är det käk!


Puss!!

Av Therese - 17 april 2010 13:26

Vaknade i morse kl. 05.40 och var så otroligt kissnödig så jag var tvungen att stiga upp.. suck! Men när jag lade mig igen var jag ju självklart klarvaken.

Låg och fundrade hur barnrummet ska inredas .. men det blir inte förrän till sommaren.

Vi har ju ultraljud den 4 Maj och ser allt bra ut då kan vi börja drömma!


Men ikväll blir det enlugn kväll som vanligt när det gäller mig. Mys med paret Östman står nog högst upp på göra listan ikväll.

Var ute för några dagar sen och promenerade med Link när jag fick se så många härliga vårtecken.. som tur var hade jag med mig kameran!!


Jaha!! Skulle lägga upp lite härliga bilder då kameran är slut på batteri.. det får bli senare då!


Då får man se vad man ska hitta på nu då!


Nästa helg tänkte vi försöka få tag i paret Marielle och David för en myslörda!! Vad sägs?? Skulle det passa??


Puss!

Av Therese - 10 april 2010 21:37

Ikväll har vi varit hos våra goda vänner David och Maria och deras snart 3 månaders son.

Vi blev bjudna på god mat, lite efterrätt och en kopp kaffe till det.. samt att vi såg en sjuk men hemskt rolig film.. om man har ett öppet sinne och lite dålig humor. Filmen hetter Lesbian Vampire Killers och tro det eller ej.. det är inte en P-rulle utan en skämt skräckis.

Många skratt senare och med mätta magar har vi nu kommit hem och jag funderar på om det snart är dags att sussa. Man är ju inte den partypingla man va förut direkt.. hihi.

Imorgon ska solen lysa och jag ska njuta bak på altanen om solen vill värma ordentligt!


 

Detta var det andra testet vi tog..

..Och förra veckan såg jag ut så här.. detta är i vecka 12+6.


Jag hoppas det bara är en liten där inne men jag är inte direkt pinnsmal.. hihi!


Puss!



Av Therese - 8 april 2010 11:36

Avslöjar jag nu!

I oktober kommer en liten bäbis in i vårt hem... om allt går vägen vill säga.

Har ultraljud den 4 Maj och håller på att längta hjärtat av mig till den dagen då jag ligger och får se den lilla krabaten som gror i mig.

Nuförsöker jag vara väldigt jordad om allt detta och inte ha huvudet i det blå för vi vet ju inte än om pyret mår bra... det återstår att se. Men känslan av det lyckorus som fullkomligen svallar genom kroppen är obeskrivlig.


Mats somnar ofta med handen om magen och suckar jag så mjukar han magen omedvetet fast han inte är riktigt vaken.. Efter 8 månader av försök har vi något som kommer att fullständigt ändra våra liv. Dock till det bättre...jag menar vi har det fantastiskt ändå men detta är nog höjdpunkten.


Detta skrev jag för ett tag sedan..


17/3 Till dig....

Den 3 Februari fick vi beskedet om DIG!

Med skakiga knän och bultande hjärta började vi drömma om din födelse.

Den dagen vi får träffa dig...

Du började som ett svagt rött streck på en sticka men växer nu varje dag bakom mitt hjärta.

Vi väntade i 8 månader innan du äntligen ville komma till oss.

Nu längtar vi så mycket och hoppas att du får stanna kvar i vår värld för att växa upp till vårt stolta, vackra barn.

Än är du liten men i våra ögon förblir du liten hur stor du än kommer att bli. För jag vet hur du växt från ett frö till det barn vi kommer att få. Lyckan är obeskrivlig och allt är din förtjänst!


Jag är idag i vecka 14... men läntar så!


Puss

Av Therese - 1 april 2010 09:20

I´m Back!

Jag har tillbringat de senaste dagarna i fjällen och sen jobbat så mycket så jag har inte ägnat en tanke ( tyvärr ) att sätta mig vid datorn!

Men nu börjar jag 10 idag och hinner skriva ner några rader innan det blir barnbus på skolan...

Som sagt åkte vi till Hemavan i onsdags och kom hem på söndagkväll. sedan jobbade jag från tidig morgon till sen kväll på skolan.


Från fjällen ska jag lägga upp lite bilder på allt mys och tokigheter vi ställde till med.


Nu njuter jag av min macka och min kopp te och längtar verkligen efter påsk! God mat, familjen och mys.


Men nu ska jag göra mig i ordning.. med andra ord bylta på mig alla kläder som behövs och vagga iväg..


Puss!

Ovido - Quiz & Flashcards