Alla inlägg under februari 2010

Av Therese - 24 februari 2010 09:37

Idag är en mycket bättre dag än igår.

Med en tröstande hand från min kära sambo övervann jag räkningarnas tunga börda.

SÅ idag ska jag vara lite produktiv tänkte jag och tvätta. Haha.. inte för att det är så hårt arbete men vi har mycket tvätt kan jag lova.


Men oj vad jag längtar efter våren nu... har sagt det förut och jag säger det igen...

Vår!!

Nu är det ju dock inte många veckor och jag längtar av flera anledningar.

Vi ska ju göra om så mycket ute på baksidan av huset. De  äckliga myr chifferplattorna ska väck och ersättas av trä.

En ny altan ska läggas och förlängas lite. Ungefär en meter extra blir den nya så man kan ha ett utebord där.

Samt att bastun ska börjas på och förhoppningsvis bli färdig innan sommaren är slut i alla fall.

mmm... vad roligt!




Nu ska jag invänta sambon!


Puss!

Av Therese - 23 februari 2010 15:36

Hatar verkligen kvarttalsräkningarna som dimper ner i vår vita brevlåda..

Denna månad har vi den roliga summan av nästan 25.000 i räkningar.. vissa månader vill man bara radera.. framför allt då man försöker spara lite pengar varje månad.. dom försvinner nu i ett nafs..

Bara att börja om... och JA jag vet att det bara är pengar.. finns nya men li6te surt känns det då jag vet att Mats drar in sin andel och inte jag.. jag vet att inte kan göra mer än vad jag gör med de pengar jag har men det kan inte hjälpas att jag känner mig lite som en skurk..

Nä usch denna dag är inte så populär.


Bra att det är en ny dag imorrn...





kRAm!


Av Therese - 21 februari 2010 12:12

Vaknade tidigt imorse av att blåsten ven runt husknutet och en redan halvvaken sambo. Tittade på klockan och insåg att den bara var strax efter åtta men ingen utav oss kunde somna om så vi låg och pratade och tokskrattade i sängen.. otroligt mysigt att bara få vara i en liten bubbla där skrattet har överhanden.. sådana enkla gånger där kärleken nästan går att ta på fast man inte gör något särskilt. Många kramar och tokiga samtalsämnen senare beslöt vi oss för att krypa ur sängen...

Men fy vad kallt det var.. längtar tillbaka till sängens varma täcke.

idag blir det inte många knop alls utan ta söndagen som den är tänkt.. en vilodag helt enkelt.

Tänkte laga någon god middag och se en film som sväggan och maken hennes tipsade om.

Lägga sig någorlunda i god tid ikväll för imorgon vankas möte med min jobbcoach!


Hoppas ni andra har en slapp kärleksfull söndag ni också!


PUSS!!



Av Therese - 16 februari 2010 10:55

Fettisdagen är över oss med all sin mandelmassa och grädde...

Än har jag inte smakat på en av dessa ljuvliga och mastiga ting meska nog ta en tripp ned på centrum och försöka inhandla två kanske?

Min lillasyster håller mig sällskap idag och vi ska nog få i oss en semla och en kopp kaffe.

Just nu sitter jag med en äggmacka och ett glas juice... detta är min frukost och klockan är elva.. nästan skam. Hehe, får man sova så länge!?


Ska ta mig i kragen och köpa både blomjord och såjord. Ska börja sätta om lite blommor och några plantor som ska i jorden när våren nalkas.

Längar verkligen efter våren nu.. av många anledningar.. jag fullkomligt äääälskar våren.. värmen, solen, tussilagos, månniskor verkar tina fram och de ma möter bjuder oftast på ett leende..plus att jag mår mycket bättre.


Jag har börjat föra dagbok som jag sen ska delge för er här... några tankar jag harft sen förut...

Men jag kan säga att det är både på gott och ont det jag präntat ner i min hemlighetsbok.

Inget farligt men bara hur jag hade det den förut.

Innan Mats, innan snälla människor..


Puss!

Av Therese - 13 februari 2010 12:38

Var jag i umeå nästan från tidig morgon till sen kväll..


Jag och min barndomskompis blev bjuden av en gymnasikompis på middag..

Hemskt mysigt md vin, god mat å mycket minnen som innehöll många skratt.

Tog bussen hem kl 01.20 tillbaka till Holmsund.

Dock gick jag hem i strumpbyxor och jag kan säga att jag hade ingen känsel alls kvar i benen när jag väl kom hem.

Men på det hela en riktigt rolig kväll... och som vanligt så straffar det sig nu då jag är otroligt....hm... trött!! haha..


ikväll blir det mys med sambo och en fonduegryta.. mums..


Nu ska jag storstäda så gårdagens sviter inte har tid å titta fram!


Puss...

Av Therese - 10 februari 2010 10:46

Stäääääd......


Fast man tycker att man går och småplockar jämt och ständigt så har allt en förmåga att ändå bli stökigare.

Idag ska jag försöka vara produktiv då jag för en gångs skull inte har vänt på dygnet.

Så idag är jag pigg och det kliar i fingarrna att göra nåt... Nu när ryggen är bra igen så ska jag väl hinna med litegrann här hemma.

Hunden vill säkert hjälpa till men han brukar inte vara till så stor hjälp som han tror..

oftast handlar det om att stå mitt i vägen för matte och bli lite rädd mn ändå hemskt intresserad av suget från dammsugaren.. kanske stoppa dit ett mjukisdjur som han sedan måste rädda från det sugande monstret... haha.. det är svårt att städa då han helst vill vara med.


Annars kommer jag noga bara ha en dag fylld med musik och lite pyssel.

Våra vänner har ju fått en jättefin son som jag ska göra en tavla åt..

Båda föräldrar älskar Elsa Beskow och därför har jag fått en förfrågan om jag vill göra en tavla från Tomtebobarna.

Så det är väl mitt andra projekt om jag hinner!


Vad ska ni andra göra??


Puss!

Av Therese - 8 februari 2010 10:47

I morse vaknade jag av Mats jobbtelefon som sååå ljudligt skrek kl 4.

Han steg upp och i mitt halvsovande tillstånd hörde jag hur han luter sig över sängen och säger hej då älskling, jag älskar dig!

Ytterkläder prasslar och nyckeln i låset låser sedan in mig i varm dunklätt mörker..

Ibalnd är sängen bra skön hinner jag tänka innan sömnen tar över....


MEN kl 6 kommer min kära sambo tillbaka...

JAg hör honom komma in och vet att snart har jag varma armar omkring mig igen. Dock var inte fallet så.. som en nedkyld iskall.. ja jag vet inte vad.. känner jag någon krypa under mitt täcke!

Ren chock pulserar genom min uppvärmda kropp.

Brrr...hur kan man bli så fruktansvärt kall på bara ett par timmar!

Tog lång tid innan isbiten var uppvärmd.


Det positiva är att han jobbat helg och nu får jag rå om honom i en hel dag.

Undra vad vi ska göra för nytta idag??


Härliga måndag för en gångs skull..


Puss!

Av Therese - 5 februari 2010 10:58

Skäms på mig.. men jag har faktiskt inte alls haft tid...

Har knappt varit inne på datorn.


Interjun i måndags gick väl hyfsat tror jag. Dom var ganska slutna och avslöjade inte om dom var nöjda eller missnöjda. Kände dock igen kvinnan som ska bli butikschef då jag har gått samma kurs som henne.


Tisdag spenderades i Tessans sällskap. Och simon då förstås...Sedan på kvällen åkte vi till David och Marielles gamla lägenhet då det flyttas till ny större i helgen.

Vi hjälpte till och bar ut vindsförrådet. Som tack fick vi gofika.. mums!


Onsadg åkte jag å lillasyster till min mamma och nu väger jag säkert 3 kg mer då mamma är verkligen en feeder.. hihi! Bullmormor är väl rätt ord... mat... fika.. mat.. fika... middag.. ja..

Vi stannade där tills på torsdagkäll och åkte hem efter middag och efterrätt så klart!


Väl hemma blev det en snabb mys i soffan med Mats och ett avsnitt av fringe innan vi knoppade in..


Idag ska jag göra lite nytta och sen ska jag och mats äta god middag och bara vara med varandra!


Puss..

Ovido - Quiz & Flashcards