Alla inlägg under oktober 2009

Av Therese - 31 oktober 2009 12:11

Vi har blivit bjudna på en riktig brakmiddag ikväll med våra kära vänenr som väntar smått.

Till det bjuds alkoholfritt vin och t.o.m skumpa som tydligen finns i en icke berusande form.. ja tänk vad många hittar på nu för tiden.. smart för den som verkligen är sugen på ett glas rött t.ex

Sen blir det härlig skräckis med stora filtar och mysigt sällskap.. förhoppningsvis lite sällskapsspel också.


Har börjat känna av en förkylning vilet inte går för sig då jag skall sjunga på ett dop nu på lördag. Jag får försöka kurera mig med diverse tabletter kanske. Annars är jag otroligt duktig på att inte ta tabletter då jag känner att kroppen måste på egen hand försöka läka alla bakterier som kan finnas i kroppen och jag anser att för mycket konstlat tar bort den egna verkan.. men men.. man kanske är lite konstig men så är jag!


Nu tänkte vi laga lite lunch och sen blir det en film kanske innan man ska in i duschen och vidare på middag..


Puss puss..

Av Therese - 31 oktober 2009 00:30

Allhelgona helg då!

Vi har haft en skön dag å ätit gott hos min systerdotter som fyllt 15.. stora tjejen.. jag tyckte det inte var längesen hon tog sina första steg men då var jag yngre än Sandra är nu.. huvva vad tiden går fort..


Nu ska jag mysa ner mig i soffan med stora mjukisbyxor och en skål med popcorn som min käre sambo poppat till.

Sen blir det spökhistorier på tv för fulla muggar tills vi inte vågar se mer eller somnar.


men nu ropar han från sin plats i soffan framför dumburken så...


Puss puss..


Av Therese - 27 oktober 2009 16:16

Stickar sockar är vad jag kämpar med denna dag!

Jag har gett mig in på att sticka ett par ytte pytte mockasiner till ina vänner som skall få smått i slutet på Januari.

Jag måste nog tvätta tofflorna sen.. har svurit så mycket när jag gjorde dessa så jag tror att mitt språk har smittat ner dom.hihi


Jag har ju haft en svacka där jag känt att jag inte räcker till.. vare sig för mig själv, mina vänner och framför allt Mats.

Den börjar gå över då jag i fredags fick två roliga samtal..

Det första från min handledare på AMS som sa att jag ev. kunde få en praktiktjänst i MVG gallerian som sen skall leda till en anställning. Så jag gck snabbt dit och pratade med honom en stund. Jag ska lämna in lite papper och sen får vi se..

Sedan när jag tog en sväng förbi lillasyster å Johan och blev bjuden på gofika kom det andra samtalet..

Chefen för Glitter ringde.. å ville träffa mig då jag sökt tjänsten som butikschef.

Han gillade min ansöken och ville träffa mig nu på torsdag.. blir jättespännande!!

Så min framtid har ljusnat betydligt..  nu hoppas jag bara att mina intervjuer går bra!!


Puss!!

Av Therese - 25 oktober 2009 16:58

Igår vid halv två kom två av mina äldsta å käraste vänner på besök för en fartfylld kväll med gott å äta och dricka.

Efter fix i badrummet var vi färdiga för att bege oss till Vickan.

Där blev det ost, kex, grönsaker å massa annat gott innan vi tog taxi till Allstar.


Väl där fick K lite besvär med magen och efter en halvtimma så var hon tvungen att vända magen ut och in.

Aldrig mer whiskey för den donnan..

Men när allt kommit upp så var hon pigg och mat beställdes in.

Sen var partyt igång.

dans, gamla bekanta och Peter Siepen stod på menyn denna kväll.


Väldigt kul... blött och saknat... förutom Peter Siepen då!


Puss!!



Av Therese - 22 oktober 2009 13:24

Åha vad mycket jag hade tänkt att hinna idag som jag inser att det inte kommer att funka.. hihi tidsoptimist som man är.

Så jag skrev ner allt på papper och tog mig en kopp vaniljkaffe istället.. mums.. från min butik. Den skulle nog ha tappat smaken för länge sen men inte då! Jag kan känna en ljuvlig vaniljsmak i min mörkblåa kopp.


I morgon bär det av till Umeå och arbetsförmedlingen för en uppdatering av min situation och sen blir det nog en kopp kaffe med Peder på stan.

sen åka hem å göra färdigt hemma innan mina gäster anländer på lördag. Mina polers.. nu blir det partaj!


Mina babes!  


Hihi.. mina babes helt enkelt.. å så här kul kommer vi nog å ha på lördag!!


Nä nu e kaffet slut och plikten kallar!


Puss..

Av Therese - 20 oktober 2009 09:55

är jag idag.

Mats tog Link tidigt imorse, Smög runt i huset sen fick jag en puss och ett jag älskar dig å vipps var dom borta.

Det kliade tydligen i fingrarna på Mats att jaga lite och tänkte att vårt yrväder till hund skulle få vara med.. hm.. undrar hur det går... hunden som är rädd för paddor!

Så idag är det tes tid och sen kommer lillasyster å hälsar på vid tre!


Men nu ska jag på promenad och sen ta å göra lite vinter...


För Marielle... jag är bra!

Och tack min vän för all värme och positivitet du lyckas ge mig varje gång.

hihi..


puss.

Av Therese - 18 oktober 2009 23:52

..igen..

Man bli lite dagavill då man ite har något arbete. Måste försöka hitta mig ett innan jag klättrar för mycket på väggarna.

Det värsta är att jag inte mår helt ok av att inte känna att jag drar mitt strå till stacken. Mats säger at jag ju ändå försöker men jag har alltid en knut i magen då jag inte känner att jag räcker till... oftast är det den ekonomiska biten. Ibland känns det verkligen som om jag lever på honom och dom gånger han verkligen vill köpa något för honom själv så har jag satt käppar i hjulen då han måste skjuta upp sina planer för att jag inte har råd.

Tur att han är kärleksfull och går i tron att allting ordnar sig.. tro det eller ej men har har nästan alltid rätt.. och visst kommer det att ordna sig men när jag har sådana svackor och känner mig värdelös så är det inte kul. Det är en sån kväll denna mörka söndagskväll...


..Han sitter i soffan med filten runt omkring sig förtrollad av en av favoritserierna. Jag sneglar på hans himmelsk blå ögon och följer hans svarta ögonfransar ut till kanten då jag fastnar på de små kråksparkarna runt hans ögonvrår.

Jag ler för mig själv då jag tänker att dessa fanns inte den dagen vi träffades. Dom har sakta smugit sig fram de åtta år vi delat skratt, gråt och kärlek. Än har han inte märkt mitt beundrande..

Något händer på tv:n och han skrattar till vilket får honom att sedan vända de blå ögonen mot mig.

Han ser på mig med en förundrad blick,tar sedan min hand och säger de ljuvaste ord jag aldrig kommer att tröttna på att höra: jag älskar dig..

 

 

Jag älskar dig!

 


 

Av Therese - 16 oktober 2009 11:02

Utanför störtar regnet ner och jag är blöt i håret av allt det som fallit ner på mig.. men blötast är nog hunden ädå.. haha såg ut som en hårig tarm när vi kom in men glad å nöjd skakade han av sig det mesta på mig... hihi.


Igår så kämpade vi med insatskaminen å snart ska den vara på plats. Men problem det hade vi! Ibland så syns stenbocken väldigt mycket i mig för jag blir sååå envis.. KAN SJÄLV! blir fort mitt motto då Mats så vänligt föreslog att vi skulle ta hjälp.

Men efter en dryg timmes pusslande för att få upp röret i kaminen så lyckades vi med hjälp av min käre sambos snygga benmuskler. Han lade sig i öppna spisen och tryckte på med benen.. haha den posen skulle jag ha fotat.. men när man inte har kameran till hands!

Så nu sitter röret där och kvar är "bara" själva kaminen kvar.

Men den måste vi ha hjälp med då den väger 145 kg.


nu snart ska jag titta vad jag ska ha påp mig ikväll då det vankas god mat och gottt sällskap. Jambalaya e ju så jättegott så det blir mys med Mats syskon å respektive..

Jag tror kanske till och med att jag ska ha kjol på mig ikväll!!



Puss!

Ovido - Quiz & Flashcards