Alla inlägg under augusti 2010

Av Therese - 30 augusti 2010 11:29

Ny vecka... ny dag.

Idag är jag i vecka 33+2.

Det börjar närma sig ordentligt. Att kunna veta att ev om 4 veckor "kan" vi bli föräldrar är ganska mäktigt.

Men det förstås.. jag hoppas att skrutten vill komma ut kring den 10 oktober i stället.

Jag, mamma och lillasyster åker till ikea nu inom två veckor också. Jag har varit där ganska flitigt och nu ska det absolut sista införskaffas innan lillskurkens ankomst.


Jag jobbade hela förra veckan och det känns ordentligt i kroppen. Jag tror jag har blivit kastat utför en trappa.. så känns det ungefär men det har trots allt varit ganska skönt att jobba och inte behöva gå hemma och dra.

I torsdags hade vi vår första föräldraträff. Vi är 6 par som ska ha vid samma tid. Mysigt att få prata av sig med de som går igenom samma sak just nu. Mycket bra tips och råd.

I lördags åkte jag till mamma då Mats skulle jobba hela helgen. SÅ nu har man ätit för en hel bataljon... Mumma!

Jag har blivit rikligt bortskämd med underbar mat och härligt mammamys.


Inatt har jag sovit hela 11 timmar. Det behövdes då jag inte har sovit ordntligt på snart två veckor igen. Trots att han är så liten så kan skrutten verkligen hålla en vaken. Men inatt var det lugnt så...zzzz!

Inga bristningar än... ta i trä.. men ganska mycket foglossningar så jag ska ta det lite lugnt dessa sista veckor som är kvar.

I veckan tänkte jag fika med Hanna och höra med Marielle om hon är sugen på att fota mig, Mats å magen nån dag framöver.

Vill så gärna ha foton att hänga upp på vårt lilla kommande mirakel.


Nu ska jag göra hushållssysslor tänkte jag!


Puss!!

Av Therese - 20 augusti 2010 14:09

Jag har underbara vänner!

Många av dom i alla fall.

Vissa är det inte fullt fungerande med.

Visst ska man inte behöva höra av sig varje dag och man vet vart man har sin vän.

Jag har slutat bry mig om de som inte gör något för att behålla vänskapen som om den vore något viktigt.

Tyvärr så måste man släppa vissa sådana människor för i slutändan blir man bara bitter av att försöka men att aldrig få gensvar.

Säger jag till någon att det bara är att ringa ifall denne har det jobbigt så kommer jag som en oljad pil.. men vad gör man om personen inte ringer??

Står jag inte så nära då som jag tror??

Och visst är det saker som är för jobbigt att prata om MEN jag har hellre ett tyst samtal med tårar av dig på min axel än ingenting.

Jag är inte densamma som jag var då jag var 20.

Mycket har hänt på den tiden.

Jag vill vara där för mina vänner i den mån jag orkar och hör hellre en utskällning ifall nån känner att jag inte bryr mig tillräckligt men kom aldrig och säg att jag inte har frågat!

För det vet jag att jag gör... dock är jag ingen tankeläsare.


Nu låter jag som en bitterfitta men sanningen är den att vissa "vänner" jag har vet om t.ex att jag är gravid och efter det inte hört av sig... jag är på smällen... inte död.

Man kan ju börja undra om man är giftig??

Sådana som man suttit med från 7 på morgon till sent på kvällen utan ett tack.. sånt svider.


Nä... tycker du om mig.. visa det så ska jag lova att du får minst lika mycket tillbaka.. vänskap ska gå två håll..från gränslösa skrattanfall till hjärtskärande gråtattacker!


Puss!





Av Therese - 5 augusti 2010 19:27

Vår dator har pajat så detta som jag skriver på nu är min kära väns dator som bor här nu!

Vår saknade katt kom i alla fall tillbaka. Hon försvann i måndags men kom dock tillbaka i fredags.. skönt!

Jag har nu skickat in mina papper för föräldrapennigen och väntar spänt och lite nervöst vad domen blir. Hoppas bara att jag klarar mig ifrån basbeloppet då jag vet att jag inte har jobbat så mycket!

Idag har varit en tröttsam dag då kroppen inte har velat hänga med huvudet så det blev en vilopaus vid två till mitt stora förtret. Men om jag ska titta hur länge det är kvar innan beräknad förlossning så förstår jag att jag kan vara lite trött.

10 veckor!

Längtar!

Inte ett dugg nervös inför förlossning. Visst vet jag att det kommer säkert göra ont så in i h-vete men det är sån liten del och så naturligt så jag ser fram emot det! Jag välkomnar ajet!


Ikväll blir det mys i soffan framför tvn. och imorgon tänkte jag höra om sväggen vill äta lite gubbar!


Puss!

Ovido - Quiz & Flashcards