Alla inlägg under april 2011

Av Therese - 28 april 2011 15:57

Mats och lillemn har gått på promenad och denna mamma ska sova en stund. Vår älskade son tycker nämligen inte det är roligt att sova på nätterna längre och håller då sin lilla mamma uppe också så klart.

I natt var han vaken från kl. 02.49 tills jag somnade vid 04.35 tror jag.. det var i alla fall sista gången jag tittade på klockan. en var det bara att stiga upp vid 06.00 igen och morgonen var gjord vid halv åtta.... morr...


Så nu har jag sovit som en nattuggla i snart en vecka och orken är som bortblåst!

Rasmus kan få ett utbrott ( mest trötthet kan jag lova ) och jag känner att nä fy fan nu stoppar jag ungen i en låda och stänger igen... då känner man sig som jordens sämsta mamma men tack och lov så är man där alla någon gång under sitt barns uppväxt. Min väljer att göra det nu och inte tidigare då andra hade sömnproblem.

Många säger åt mig att sova då han sover men då han bara sover ca 30-45 min. åt gången hinner jag inte varva ner och somna vilket gör saken bara ännu jobbigare.

Ska försöka få i honom välling på kvällen då jag tror att mjölken håller på att sina. Han är inte så intresserad av mig längre så jag anar att han vaknar så mycket pga hunger.

Men hur jobbig en natt än har varit så vaknar jag tack och lov  med glädje när jag hör honom jollra vid gryning!


Nu en lur!


Puss!

Av Therese - 18 april 2011 07:44

Idag är jag vaken tidigt då jag väntar på att sotaren skulle komma vid sju så jag har hunnit diska, torka bordet, torka bort disken, kolla internet men ingen sotare syns till än....

Lilleman vaknade vid kvart i sju men somnade om igen i mammas och pappas säng och ja jag vet.. man ska inte låta sina barn sova allt för ofta i sin säng men han somnade så sött så jag hade inte hjärta att börjabråka med honom då.. Han sover för övrigt fortfarande.. vår säng är ju tydligen bara bäst!


Idag blir det mammagrupp men ska jag vara helt ärlig så börjar den bli så fruktansvärt stor så det är bara rörigt att vara där nu.. Jag trivs jättebra med vissa men andra vet jag att jag inte har något utbyte av. Jag har 4-5 personer som jag tycker är roliga att vara med. Så Vi får se hur det utvecklas.


Nu tänkte jag äta lite frukost då den där sotaren inte kommit än...


puss!

Av Therese - 10 april 2011 00:24

Nu är det dags efter en god middag med mer än glas vin ikväll att gå och lägga sig. Premiärtur sedan jag var gravid med Rasmus... Så det vill säga första alkoholen sedan 1,2 år.

Kvällen var kanon och nu är det dags att krypa till kojs för vi må lägga oss sent men lillchefen kommer som vanligt at vakna senast sex i morrn bitti.

Ska färsöka vara lite duktig i morgon men vi får som sagt se hur skallen mår då åtminstone en halv flaska vin gick ner ikväll... hihi.


Kul hade jag i alla fall!


puss å natti!

...

Av Therese - 3 april 2011 19:51

Livet är underbart....

Sol, 4 månader kvar, en liten växande grabb, underbara vänner och snön smälter bort såsom min vintertrötthet.... love it!!


puss!

Ovido - Quiz & Flashcards