Alla inlägg under maj 2011

Av Therese - 19 maj 2011 20:06

Lilleman har ju blivit bortskämd vad gällande läggning!

Nu var måttet rågat då han bestämmer sig för att inte alls sova i sängen utan i mammas armar! Då fick lilla mamsingen nog...

Nu har vi lagt Rasmus i sin egen säng utan vaggning och vyssning i våra armar. Är det natt så är det... och uuusch vad jobbigt det var första natten.

Jag var inne och kämpade med att sitta och stoppa in tutten och vänta ut honom tills han bokstavligen grät sig till sömns.

Mats kom in efter 30 min och en kvart senare sov han.. Hör och häpna till min stora förvåning så accepterade han dessutom när han vaknade under natten att jag "bara" stoppade in tutten.. han tog den, vände sig om och somnade.. ljuvligt!

Natten därefter tog det 20 min och ikväll endast 10 min.


Så mitt råd till andra föräldrar är att hur mysigt det än är att vagga sitt underbara barn till sömns så blir underverket tyngre och tyngre och då är det heeemskt skönt att kunna lägga sin guldklimp i sängen när denne fortfarande är vaken och veta att dom somnar tryggt utan mammas/pappas armar omkring sig!


Bröllopet närmar sig med stormsteg men nerverna är lugna än!  Vi får väl se senare hur dom kommer vara.. uppochner kan jag tänka mig!

åste bara hitta några som vill tjäna en krona och kan servera maten.. hm.. vi får söka vidare..


Imorgon ska jag i allafall till storstaden och shoppa några bröllopspjucks!!


Nu ska jag försöka få tag i min kära norgebo!

Av Therese - 3 maj 2011 18:09

.... går idag och imorrn till mina kära vänner.

Imorrn börjar deras nya liv med det underbaraste en människa kan få.. ett nytt liv att ta hand om!

Deras efterlängtade barn skall födas imorn och alla mina tankar och min stora kärlek går till dem.

Snart får man snussa på nybebis!

Jag är nog minst lika nyfiken och varm i hjärtat som dom är då jag vet vad de har att vänta!!



hihi.. pirr i kroppen!


Puss!

Ovido - Quiz & Flashcards