Alla inlägg under maj 2010

Av Therese - 28 maj 2010 19:12

Lyxmiddag på fredagskväll... hihi..

Nä Mats spelar matsch så jag tänkte slänga i mig något lätt och sen ta en promenad för at se min älskade sambo. Hoppas bara att regnet har gett upp för idag.. har nämligen inget paraply?! det har försvunnit!

Annars blir kvällen lugn och det kan hända att en chokladbit eller två slinker ner.. sist var det en bit, två bitar + 2 bitar + 2 bitar.. hihi!


Imorgon bär det av till Umeå för att gå på Nordic Rock!

Europe, Nocturnal Rites och Skidrow ska spela med flera men jag kommer att stå lite på sidan då jag inte vill att folk ska knuffa i mig!

Hade jag inte varit gravid så hade jag stått där framme och hoppat!


Men nu ska jag hoppa i mjukisbyxor och ta en promenad ner!


Puss!

Av Therese - 27 maj 2010 15:28

Idag slutade jag redan kl 13.30 då jag skulle på ett beesök hos barnmorskan vid två.

Väl där så blev jag stucken och fick mina värden mätta.

Tack och lov behövs inga järntabletter då jag har ett hyfsat järnvärde dock har det sänkts sedan sist.

Alla mina värden såg bra ut och jag fick även lägga mig på britsen för att kolla så livmodern slutade där den skulle.

Plötsligt tar hon fram en rolig manick, lägger gele på den och jag får för första gången lyssna på bäbisens hjärtslag!

144 slag/minut visar resultatet och funderingar kring om det är en pojke eller flicka gör sig igen påmind.

Det spelar absolut igen roll vad det blir så länge h*n mår bra men det är svårt att inte fundera vad som finns i min mage.

Nästa besök blir i början av Juli.


Snart ska vi stoppa i oss lite mat för att sen fira sväggan som fyller år!

Hade hoppats på att hinna med lite här hemma innan men det ser mörkt ut och jag känner mig lite trött så det får nog vänta..


Puss!

Av Therese - 22 maj 2010 11:18

Solen har lyst starkt hela veckan och jag har gått och längtat efter helg men ICKE! Så fort solgubben får reda på att Tesen latar sig så blir det bara mulet.. :-(

Men jag är ändå glad att det är helg!

Fötterna mina har börjat svälla lite men tjurskallen i mig vägrar sätta mig utan står i halvt osköna skor i 8 timmar. Är huvudet dumt...


NU ska jag ta en promenad till Maria och sen ska vi åka till Obbola för att hitta lite blomster till mina rabatter!

Ska bara hitta nåt vettigt att ha på mig!


Puss!

Av Therese - 16 maj 2010 10:15

NU var det längesen jag skrev men jag har inte haft tid eller så för att sitta vid dator.. I och för sig så beror det väl på att man måste "ta" sig tid för det men det har helt enkelt inte blivit.

Idag ska jag iväg till granngården och mysa runt med mamsen och lillasyster. Jag är på jakt efter ett körsbärsträd som skall pryda år tomt.

Vi ska sätta ett för det barn jag bär på.

Men jag hoppas vi inte får tolv ungar... det blir många träd i så fall?!

agen växer och jag har börja känna sparkar dagligen men än är dom fortfarande svaga. Ser fram emot den dagen då pyret kan sparka så Mats kan få känna men det dröjer nog några veckor till då jag bara är i vecka 19 än.


Jag vet för övrigt att min blogg numera alltid nästan handlar om mitt ofödda barn men det är det som ständigt finns i mina tankar och han gör sig ofta påmind om sin existens med en liten kick då och då.

Så jag hoppas att ni inte blir allt för less på att höra om mina tankar och känningar!


Puss!

Av Therese - 6 maj 2010 08:32

Vi har härmed varit om det största vi nånsin upplevt. Vi har sett vår bäbis som tryggt ligger i min mage. Det var det läckraste jag sett.

Sekunden innan sonden hamnade på magen hann jag tänka fan jag kommer nog att kräkas! Jag var så nervös att det skulle vara något med bebben.

Men där på den fyrkantiga skärmen snett ovanför mig såg jag ett litet mirakel snurra omkring.

Frisk, välskapt och mycket liten.

Det dröjer länge kvar innan han/hon får komma ut till oss... men den dagen kommer att vara den bästa.

  Lite suddig men nog syns vår skrutt.

Nu måste jag skunda kasta på mig lite smink och jobba näst sista dagen innan helgen..


Puss!

Av Therese - 2 maj 2010 09:25

..Har tillbringats mest i hemmets stilla ro.

Otroligt mysigt dock. Vi har gått och tittat på brasan på valborg och lördagen spenderades hemma hos oss med Mats lillebror och flickvän.


Vi skulle se en skräckis men jag skrattade mest då stackars Malin skrek och gömde sig bakom filten under större delen av filmen. Hihi..


Min lille skrutt har börjat tycka att magen är trång verkar det som... det spände rejält i magen igår. Nu ser jag faktiskt min kula.

Tisdag som sagt... då komemr nog hela vår värld att vändas upp och ner. Vare sig det är goda eller sämre nyheter så kommer vi nog ändå inte bli domsamma igen. Men som en god vän sa till mig.. det är klart som fan att det är okej.. så jädra rund som du har blivit!


Idag kommer Kallin tillbaka hit och jag tänkte jag skulle hinna med lite renbäddning och toalettskurning! Alla roliga saker händer denna söndag! haha!


Puss!

Ovido - Quiz & Flashcards