Alla inlägg under juli 2009

Av Therese - 29 juli 2009 19:43

....sol!!

Det har jag väntat på läänge!!

Fick ett haäligt samtal om att lata mig på Bettnässand idag och det köpte jag direkt..

Så nu har jag solat och ätit god lunch.. pratat härliga samtal med Marielle och druckit te.

Har även varit duktig när jag kom hem då jag klippte gräsmattan och tvättat.. hm hm.. en liten klapp på min egen axel.


Nu ska jag köra en tvätt till och sen så tänkte jag mysa ner mig i soffan med Mats!!


Puss!

Av Therese - 23 juli 2009 12:47

...försöka bli duktig å ta mig i kragen... har nämligen tänkt rensa ur garaget i några dagar men jag har inte kommit längre än tanken!

Så nu ska jag faktiskt göra slag i saken och ta mig en grundlig titt vad jag verkligen vill ha kvar och vad vi kan kasta!

Jag pratade med Emma idag och vi ska gå å se ice age i morgon.. hihi kul!

Hon vill även att jag ska följa med på storsjöyran i helgn.. fan vad kul det skulle va!!

Hoppas det går.. och att jag har råd?? Vet ej.... får ta en titt i pengapungen.


Kram!!


Av Therese - 20 juli 2009 16:58

Idag fyller min sambo Mats år!

Grattis min älskling!

Innan onsdag måste jag baka en tårta men annars har jag fika till en hel bataljon nu!

Har suttit och tittat igenom bildernba som Marielle och David tog på Trysunda när vi var och tältade... jag säger bara aahhh... vi måste dit igen... i loove it!

Man annars tänkte jag lägga ut korten på bordet lite... jag har mina aningar... fast.. tja.. eller jag vet inte!!

Har haft mensvärk nu i ett par dagar... idag är det mycket.. och jag börjar undra... finns det kanske något som växer i mig?  eller är jag bara töntig.. eller hoppas.. för det gör jag!

Detta blir mitt och Mats andra försök och jag har inte haft mensvärk som denna tidigare.

Lite ont kommer det göra i mig om lingonveckan visar sig. Jag väntar och längtar spänt.

Det skulle finnas bättre sätt och veta ifall man är gravid än samma tecken som när man ska få mens.. Kan man inte få en röd prick i pannan eller nåt!

Då behöver man inte gå å undra..

Nu då jag vet att både du Marielle och David läser detta så vet du att det stannar mellan oss.

Och att ni blir då (om det nu händer) blir de som vet.. fast jag kan ju bara vara skendräktig åsså... hihi.. Men annars..

Går nåt illa vet jag ju vems axel jag kan bryta ihop hos!

 Men nu ska vi inte måla fan på väggarna.. tiden får utvisa!


Puss.. tess


Av Therese - 16 juli 2009 11:13

Jäkla skitväder...

Fortfarande mulet på himlen och inte en tillstymmelse av sol någonstans.

MEN... i morgon skall det bli kanonväder och jag har mycket kvar att göra innan folket kommer!

Jag ska baka.. som jag inte gjorde när jag sa att jag skulle göra det!

Städa.. för jag hatar när det är stökigt och vi får besök..

försöka förbereda min trädgård innan myntabusken kommer imorgon..

I morgon får jag besök av min arbetskollega Helena som så snällt tar med sig en myntaplanta.. så det blir förhoppningsvis många te och mojitokvällar framöver..

Lördagen skulle bli solig och då blir det partaj!

vi ska grilla hos oss och sen en 5 minuters promenad ner till havet där det skall spelas både fotboll och volleyboll!


Mensvärken dundrar i min mage och jag funderar.. skall den komma eller ej!

Hoppas inte.. men då blir det te och inte mojito för min del!

Frågan är bara hur jag ska bortförklara det för mina vänner?

Jag kan ju inte bjuda dem på storfest och inte själv dricka?

Ja ja.. det ordnar nog sig..


Nä nu ska jag äta en underbar  broccolisoppa med hembakat bröd.

Har förresten gått ner drygt 2 kg nu.. men det bästa är inte nedgången utan att jag har minskat i formerna.. jag har alltid haft en timglasform men nu på senaste år har det timglaset bågnat och blivit en korv!

Så det är med glädje igen jag börjar se hur den låååångsamt kommer tillbaka då centimetrarna minskar!


Men jag behöver alltid mer bra råd!

Har nån nåt superråd inför viktnedgång eller ett bra recept blir jag jätteglad!!


Puss Tessan




Av Therese - 13 juli 2009 18:11

Min älskling...

Min Mats..

Varje dag så räddar du mig!!


"You're My Better Half"

Car door slams, it's been a long day at work
I'm out on the freeway and I'm wondering if it's all worth
The price that I pay, sometimes it doesn't seem fair
I pull into the drive and you're standing there
And you look at me
And give me that come-here-baby smile
It's all gonna be alright
You take my hand
You pull me close and you hold me tight

It's the sweet love that you give to me
That makes me believe we can make it through anything
'Cause when it all comes down
And I'm feeling like I'll never last
I just lean on you 'cause baby
You're my better half

Älskar dig!


Av Therese - 13 juli 2009 10:51

Vad mycket jag har att göra nu innan Mats fyller år..

Bakar vidare... idag blir det morotskaka, hallongrottor och havreflarn!!

Puh.. men den viktigaste förtjänar sina kakor åsså!!

Stackars älsklingen min som bara hade en veckas semester och sen blir det skitväder hela den veckan. Då är livet inte riktigt rättvist trots att det är ett lyxproblem.


I lördags hade Mats bror sin svensexa.. ett blött partaj kan jag lova.

Jag spenderade min tid hos sväggan då jag inte vågade gå hem och störa..

Men vi hade riktigt mysigt... åt jättegod mat, spelade kubb med svärmor som för övrigt slog oss två gångr på raken... jag skyller på vinet!!


Sen vid halv ett så vinglade jag hem med Tette...  synen när vi kom hem var nästen obeskrivbar!!

 Där i allt det blöta i badtunnan satt 5 nakna pojkar i sitt allra bästa fyllerus!

Jag skrattade gott och sa att de skulle få ha en fortsatt trelig kväll men innan jag visste ordet av så satt en viss svägerska i badet med dem åsså..

 Tack och lov hade inte jag mobiler eller andra vattenfarliga saker på mig då plötsligt även jag blev neddragen av tre pojkar mitt i tunnan... hm... blööt kan jag lova med full mundering på mig!

Jag själv vågade inte sänka blicken då alla satt i mässingen!

Men kvällen var ung och jag kan konstantera att nu vet jag verkligen hur männen är skapade..


Nä nu ska jag föröka röja sen i helgen.. det är inte riktigt gjort än!

Och sen skall det bakas!!


*skratt* Therese

Av Therese - 9 juli 2009 15:19

japp... så är det och det har jag nu gjort!

I måndags började jag mitt så kallade " Nya Liv "...

Jag tränar äter nyttigt och försöker att inte vända på dygnet.. vissa saker har gått suveränt och andra hm.. tja mindra bra!

Jag är förvånad och glad att säga att jag nu är ett kg lättare än vad jag var på måndag morgon!

Men men många kg kvar...

Jag har avnjutit en fullständigt underbar hlg tillsamman med hund, sambo och våra vänner David och Marielle. En plats som nu blivit det jag ser i mina drömmars land då jag behöver sjunka in i mig själv och komma bort ett tag.


Ifredag fick jag förresten sparken och jag kände bara jaha!

Jävla företag som inte funkar som ett företag ska göra... likgiltig känner jag att jag är!

Bara att söka nytt!


Mitt grönsaksland är jag lite stolt över då jag igår åt en undrbar sallad med det mesta från eget land..

Idag bakar jag bullar så mjölet yr!

Mats har ju en födelsedag snart framöver och d måste ju sockerkicken finnas med på menyn.

Så nu skall jag fortsätta för nu har degen jäst...


Puss!!




Av Therese - 2 juli 2009 19:22

Snart åker vi!!


Det skall bli såå skönt att komma ifrån allt några dagar.

Annars så har dagen sett ut som följande:

06.30 vaknade jag till väckarklockan hm.. ljuvliga läte.

06.45 påklädd och framför frukost bordet.

07.30 satte mig i bilen till mitt jobb.

08.00 börjar arbeta.

09.45 första rasten.. soolade.

10.00 fortsatte jobba.

12.00 åt världens tråkigaste lunch i form av en gorbys pirog.

13.00 tillbaka till kontorsstolen.

14.30 ny rast ut i solen och skrattar så tårarna rinner... har väldigt roliga arbetskamrater.

14.45 jobb igen...

17.00 ahhh... dagen är äntligen slut så jag sätter mig i bilen och åker upp till maxi.

17.10 möter Marielle gumman och david för att handla.

17.45 hittar jag och david godishyllan... mmm...marielle hittar torkade aprikoser... may i say more.. man ser vem gottegrisarna är..

18.15 går till systemet.

18.30 har fortfarande inte hittat vinet...

18.35 får vi hjälp.

18.50 betalar.

18.55 säger hejdå till M och D

19.10 sätter jag mig i bilen och åker hem.

19.30 nu ska jag börja packa inför imorrn....


Puss// Tess

Ovido - Quiz & Flashcards